Hallo,
Jaren geleden heb ik eens uitgezocht hoe je automatisch een script kunt laten uitvoeren op uur en tijd. Ik laat dan via zo'n cronjob (putty) een php script verwerken. Dat heeft altijd gewerkt maar nu niet meer. Het enigste wat er veranderd is, is een ssl certificaat. Maar ik denk niet dat hem dat gaat worden.
Als ik het script met de hand uitvoer dan komen er geen foutmeldingen en hij doet zijn werk prima behalve 's-ochtends vroeg om 0500 dan gaat het niet automatisch via een cronjob. Navraag bij de provider.... wij leveren géén ondersteuning....
Misschien weet een van jullie raad?
Dus eigenlijk vraag ik wat de mogelijkheden zijn dat een script niet via cronjob loopt.
Dit heb ik al jaren in de cron staan:
00 05 * * * php /lang_pad/scriptje.php
Verder kan het geen kwaad om te kijken in je root-mailadres, of daar een log van je cron staat met de output.
Het kan zijn dat deze om onbepaalde redenen een error uitspuugt.
Als je geen toegang tot de mail hebt, dan kan je ook de output van de cron loggen in een .txt fike:
Hallo,
which php
gaf het zelfde resultaat als wat Ivo opgaf.
Verder heb ik het pad naar php volgens jullie instructies aangepast en een log eraan geplakt. Morgenvroeg om 0500 moet dat dus goedgaan!!
Kun je mij zeggen hoe ik naar die root-mailadres ga? Als ik ls -ahl doe dan staat er wel root maar ik heb geen permissies daarvoor.
Hallo.
Het heeft niet gwerkt maar ik heb nu wél een log met een heleboel fouten. Het
gaat vooral over paden die onvindbaar zijn. Mag ik hier de paden met jullie delen?
Mijn hoofdpad begint met een / klopt dat?
Verder zijn er inclusions naar ../menu/contact/inlude.php enzo.
Ook deze kan ie niet vinden. Maar zoals ik al zei: met de hand wél.
Hoe adresseer je paden in een sript dat door een cronjob aangeroepen word?
dus niet deze:
include ("../menu/even/tage.php");
maar deze?
include("/home/vhosting/h/vhostNUMMER/domains/mijndomein.nl/htdocs/www/menu/even/tage.php");
of toch niet beginnen met een backslash?
include("home/vhosting/h/vhostNUMMER/domains/mijndomein.nl/htdocs/www/menu/even/tage.php");
Laat maar weten en bijvoorbaat ontzettend bedankt dat je mij vooruit wilt helpen.