Hallo,

Bij zowel het aanmelden als een update plaatsen in een nieuwsoverzicht wordt de tijd om 14:26 (zoiets zal t zijn geweest) gezet als: 2015-02-06 08:31:22
De datum klopt wel maar de tijd geheel niet.

Hoe kan dit?

Stukje script:
("INSERT INTO updates (titel, bericht, datum) VALUES ('".mysql_real_escape_string($_POST['titel'])."', '".mysql_real_escape_string($_POST['bericht'])."', NOW())") or die (mysql_error());

stukje uit phpmyadmin:
`datum` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',

Ziet iemand de fout?
Bij voorbaat dank
Hoe staat de serverklok ingesteld ?

Hoe staat de tijd regio van je server ingesteld ?
Stel je in je PHP programma ook nog een tijdregio in ? Zo ja, is dit de juiste ?

Persoonlijk zie ik het probleem in een verkeerde regio instelling zitten.

En wat vindt PHP van de datum, als je dit uitvoert?
<?php
echo date("j F Y, H:i:s");
?>

[size=xsmall]Toevoeging op 06/02/2015 14:50:00:[/size]

Prospere Gaming op 06/02/2015 14:48:28

Of bedoel je in phpmyadmin zelf?

phpMyAdmin is een beheertool voor de database, de klok is een onderdeel van het systeem. Dus het zult in het systeem moeten worden gezocht.
Juist, dan is de systeemtijd niet goed.
Indien eigen server: met de hand goed zetten, en bij voorkeur gebruik maken van NTP-server, anders contact leggen / ticket indienen bij de verantwoordelijke.

Is het een server in het buitenland, dan verdenk ik de timezone. En anders kan je daar ook eens naar kijken.
Het is 000webhost.com waarbij ik een server verkrijg.
PHP:
<?php
date_default_timezone_set("Europe/Amsterdam");
?>

MySQL (via query):

SET time_zone = 'Europe/Amsterdam';
Moet ik dat op elke pagina plaatsen?

[size=xsmall]Toevoeging op 06/02/2015 15:04:00:[/size]

Error
SQL query:

SET time_zone = 'Europe/Amsterdam'

MySQL said: Documentation

#1298 - Unknown or incorrect time zone: 'Europe/Amsterdam'
In PHP kennen we gelukkig een include() functie om repeterende code tegen te houden.

Voor MySQL kan je ook dit doen: set time_zone = '+7:00';. Nadeel is dat je het wel weer voor de zomer/wintertijd moet aanpassen. Waarom de timezones niet werken, geen idee....
Hij pakt hem in sql wel maar als ik vervolgens weer wat nieuws plaats blijft de tijd fout

Reageren