Ik heb dit al eens eerder gevraagd en toen was er weinig belang bij, Maar wil het weer opnieuw vragen om te kijken of er mensen zijn die dit nu wel zien zitten.
Graag zou ik willen weten of er leden zijn die het zien zitten om een community CMS te maken.
De reden dat ik dit zou willen doen is dat ik zou willen doen is om door middel van een goede samen werking,
Een goed werkend CMS in elkaar te zetten, en waarmee iedereen die zowel veel of weinig kennis van zaken hebben hier aan mee kunnen werken.
Als iemand dit ziet zitten zou ik graag willen weten wat zijn/haar gedachten hierover zijn.
En hoe je het dan zelf voor je ziet.
Ja, dat weet ik, maar dan leer je alleen wat als je (toevallig) bij een live sessie aanwezig bent. Of je moet dat vooraf gaan inplannen, maar dan lijkt het onderhand op het boeken van een langlopende online cursus. Dat vraagt veel, waarschijnlijk te veel, commitment.
Misschien is het een idee om het breder te trekken. We "zitten" al wat langer met de script-library op het forum. Daarvan is een deel niet af en een ander deel hopeloos verouderd. Als je daarvan nu repo's maakt, kun je ze nieuw leven inblazen. Via de comments in de issues en commits is dan ook te volgen hoe en waarom ze verbeterd worden.
Niet dat ik het met het voorstel oneens ben hoor, integendeel, maar het kan breder: een Community CMS zou een goed begin zijn.
In feite is c9 een VPS? Heb het maar globaal bekeken hoor.
In Github kan je perfect discussies starten, committen, en is vrij eenvoudig te leren.
Waar we wel aan moeten denken word het een project waar alles Engels geschreven word of in Nederlands.
Het is voor zowel een beginner als gevorderde, misschien dat het voor de beginners makkelijker te volgen is als het in hun eigen Nederlandse taal is geschreven. Althans de uitleg, en discussies. :)
Code word wat lastiger....
?Onbekende gebruiker
09-02-2015 12:53
Ward van der Put op 09/02/2015 11:41:03
Ik denk dat je wel duidelijk een gemeenschappelijk doel moet hebben. Dat doel is dan niet Git of PSR leren: dat zijn middelen, geen doelen.
Persoonlijk zou ik overigens GitHub prefereren. Dan wil ik graag een steentje bijdragen.
Github of Gitlab, allebei gratis.
Het doel is dingen leren. Maar ik vindt ook wel dat als je dingen leert en probeert je het netjes hoort te doen.
En PSR probeert toe te passen. Iedereen kan dat en is naar mijn mening een minimale vereiste.
Natuurlijk moet je wel op de puntjes worden gewezen hoe het beter kan. En peitje precies hoef je niet te zijn, het is immer een leer doel.
Ik ben op het huidige moment bezig met een webshop te implementeren
Een tip voor die pagina:
Gebruik geen parralax als het niets toevoegd
?Onbekende gebruiker
09-02-2015 13:15
? Oke dan.
Het voegt toe dat je de content blijft zien.
Andere pagina's hebben het niet omdat de website achterhaalt is en draait op een oude versie van mijn systeem.
Desalnietemin, bedankt voor je tip ik ga hem meenemen in het volgende ontwerp van de website.
@bart ik zou denken gewoon in het engels omdat dat meest voorkomend is. ( maar iemand zou ook in nederlands mogen typen natuurlijk, Iemand kan het in engels vertalen eventueel )
@ward dat zou natuurlijk ook kunnen maar er zijn iets van 58 pagina's.
Naar mijn smaak iets teveel van het goede.