Ik heb een javascript dat een submit van een form uitvoert .
Die submit start een phph script dat een plaatje accepteert, er een thumbnail van maakt en opslaat.
De thumbnail wordt vervolgens op de pagina geplaatst. Dat gebeurt dus met ajaxform en de meegegeven target.
Zie hier:
Maar nu wil ik het plaatje op twee plaatsen hebben. Kan ik twee targets meegeven? Ik heb me in allerlei bochten gewrongen, maar na twee dagen weet ik niets meer te bedenken.
Hi Ger, Het ligt niet aan die dubbele quoutes. het ligt aan de eerste '<'. Als ik die weghaal komt de string gewoon door. Het gekke is dat de laatste '>' wel goed door komt. Overigens in de doorgegeven "previewe" als '>' maar in de $("#previewe").html(r.previewe) weer gewoon als een '>'.
Ik doe geen aannames. Ik kijk mbv alert functie éérst wat er precies in de array staat. En dat is >' ipv '>' en na plaatsen in het Form is het weer een '>'.
En als ik in dezelfde string een '<' toevoeg loopt het script vast.....
Ik doe geen enkele aanname over waarom en hoe dat gebeurt. Ik constateer dat het gebeurt. Thats all.
[size=xsmall]Toevoeging op 17/02/2015 21:13:21:[/size]
Ik heb de oplossing maar gezocht in de verwerking in het jquery script. Daar plak ik de < en de > aan de naam van de afbeelding. Werkt prima. Wat er nou precies gebeurt in dat geval met de < weet ik niet.
In ieder geval reuze bedankt voor de info!!
Trouwens, als je blijft volharden in het versturen van HTML (via JSON?), waarom verstuur je dan niet gewoon HTML, en maak je van het dataType 'html'? (extra noot: dan hoef je dus ook geen json_encode() te gebruiken)
Had je dit nog geprobeerd? Lijkt mij een betere oplossing dan bovenstaande quasi-hack.
Ik heb dat wel geprobeerd, maar weet er te weinig van om te kunnen zeggen dat ik het correct hebt toegepast. Ik heb in ieder geval dataType: 'html' toegepast in zowel jquery als in de php functie. Maar er gebeurde niets.
Het zal wel zo zijn dat ik ook de callback functie had moeten wijzigen of zo,maar nogmaals, ik weet er te weinig van.
Als je nog de tijd zou willen nemen om te verduidelijken hoe een html aanroep geschiedt, dan probeer ik het graag.