Ik zou graag willen dat zodra ik in kolom A iets invul, dat dan de waarde van C1 (vaste waarde) wordt gekopieerd naar kolom B. Stel ik vul iets in in A2 dan moet de waarde van C1 naar B2 worden gekopieerd. Het moet er dus zeg maar als volgt uitzien:
A | B | C
1 jan foo foo
2 wim foo
3 bas foo
Dus telkens zodra ik in kolom A iets invul, verschijnt in de cel daarnaast (kolom B) de waarde van C1. Echter, de waarde in kolom B moet dus echt een KOPIE zijn van de waarde in C1. Stel dat ik de waarde in C1 zou veranderen, dan mag de waarde van de cellen in kolom B niet wijzigen.
Als ik jou was zou ik wel het werkblad beveiligen zodat je geen verkeerde velden kan veranderen. Want als je ook maar iets doet met kolom B dan is de waarde verloren. Selecteer kolom A en kies cel opmaak. Ga naar beveiliging en klik daar het vinkje weg bij beveiligd. Doe dit ook bij C1. Ga dan naar extra in het menu en klik beveiligen van dit werkblad.
SanThe, ik denk dat ik eruit ben. Ik heb de formule iets aangepast naar =IF(ISBLANK(A2);"";IF(LEN(B2)>=1;B2;IF(NOT(ISBLANK(C$1));C$1;"onbekend")))
Nu kijkt ie of de lengte 1 of groter is, en als C1 niet is ingevuld vult ie "onbekend" in. Ik krijg geen errors meer en kan de velden in kolom B gewoon overschrijven :)
Jouw formule werkt hier niet.
Bij lege C1 staat er in kolom B onbekend ipv de error.
Bij niet lege C1 worden alle velden in kolom B steeds hetzelfde als C1.