Hallo PHP´ers.

Ik heb een probleem. Ik heb op dit moment een klant. De klant wilt een enquête systeem. Met daarin de mogelijkheid om enquetes te maken, en dan 5 verschillende soorten vraag types namelijk:
ja/nee
Multiple Choise
eens/oneens
beantwoorden op schaal 1 2 3 4 5
Open ruimte

Hoe kan ik dit het beste aanpakken/maken? Want ze willen meerdere enquêtes maken, en telkens een ander soort vraag typen. Ik zit al een paar dagen te brain stormen. maar heb geen idee hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Ik hoop dat jullie mij begrijpen en misschien een goede oplossing weten.

[size=xsmall]Toevoeging op 24/02/2015 08:31:41:[/size]

Dit is een voorbeeld van hoe ze het bijvoorbeeld willen:

http://gyazo.com/9519a4a5b57654d0f33a7269839900ae
Hallo, ik ga er van uit dat je mijn vraag niet begrijpt.
Het is een systeem waar mensen inloggen. Dus naam en alles zit al vast, zodra je ingelogd bent kan je bestanden downloaden. Ik werk met credits dus als credits op zijn kan je niks downloaden.
Om extra credits te krijgen wil ik dat mensen een enquête invullen.
Maar ik wil dat die mensen maar 1x een enquête kunnen invullen en dus niet meerdere keren.
Dat lijkt mij een kwestie van bijhouden of iemand een enquete volledige heeft ingevuld, dus een soort van koppeltabel tussen gebruikers en enquetes met een veldje "ingevuld" ja/nee.
Als je (grofweg) de door my gesuggereerde structuur gebruikt kun je via enqueteAnswers kijken welke enquete / vragen wel en niet zijn ingevuld.

SELECT * FROM enquetes WHERE enqueteId NOT IN (
SELECT aq.enqueteId FROM enqueteAnswers ea
JOIN enqueteQuestions eq on eq.questionId = ea.questionId);

even snel een query die je alle enquetes terug geeft die de bezoeker nog niet heeft ingevuld

Reageren