Door
- Ariën -
op 08-03-2015 12:31
gewijzigd op 08-03-2015 12:32
2.295 views
Voor mijn website wil ik de non-www url doorsturen naar de www-URL. Nu heb ik een rewriterule gefabriceerd die zijn werk wel goed doet, alleen de Multiviews lijken roet in het eten te gooien...
Iemand enig idee hoe dit kan, en wat de oplossing is?
Ik heb zojuist al geprobeerd om de Options Multiviews bovenaan te zetten, maar dat maakt niks uit.
Voor de redirect, of erna? Wat is de waarde van $1?
Stuur de waarde eens naar een script: <nieuwe locatie>/test.php?test=$1
En als je nog aan het testen bent is wellicht het weglaten van de 301 statuscode handig, anders heb je op den duur misschien onvoorspelbare resultaten omdat je browser/iets anders de (mogelijk ongewenste) shortcut onthoudt.
Dit wil je misschien uitsluiten zodat je doelgerichter kunt zoeken naar de achterliggende oorzaak.
EDIT: nu ik je eerdere bericht lees: er zit blijkbaar al op een of andere manier een verschil tussen domeinen die niet met www beginnen, en domeinen die dit wel doen, gegeven de omzettingen die al plaatsvinden. Waar komt dat dan vandaan?
En daarom heb ik die Multiview-option ook al naar boven verplaatst, om dit uit te sluiten.
Zonder deze hele reguliere expressie werkt die Multiviews juist prima.
Ik ga het uitproberen, maar het lijkt alsof alles op hetzelfde neerkomt, en niks doet met wat er na de hostname komt. En die .php wil ik dus wegfilteren.
^ zie mijn EDIT: nu ik je eerdere bericht lees: er zit blijkbaar al op een of andere manier een verschil tussen domeinen die niet met www beginnen, en domeinen die dit wel doen, gegeven de omzettingen die al plaatsvinden. Waar komt dat dan vandaan?
Mogelijk spelen inmiddels gecachede redirects je parten?
Wat je ook zou kunnen doen is een optionele (.php) eraf strippen, dat zou altijd moeten werken? Maar dat is het onjuist gedrag omzeilen ipv oplossen...