ik wil voor mijn vereniging een app maken.
nu heb ik online een site gevonden maakt het wel mooi.
maar ik mis nog wat
en dat is een formulier die mag op geslagen worden op de telefoon het wordt niet groot
het gaat om 6 getallen en een datum en dan misschien een keer of 6. als het op de telefoon kan dan hoeft er geen verdere gegevens bij van een naam of zo. maar anders moet hij ergens een naam vandaan halen.
ik heb een deel van een app gemaakt via ibuildapp.
de basis werd al gemaakt alleen beetje inrichten. en dat form met de datum en de 6 waardes laat ik oproepen van mijn servertje en dan kan hij het gelijk op die server kwijt.
maar ik wil het voor de vereniging doen.
maar nu loop ik weer tegen dat java aan
iBuildApp is niets anders dan een WYSIWYG(What you see is what you get)-editor, en die zijn vrij beperkt in de mogelijkheden.
Als je echt alle vrijheid wilt hebben, zoals het gebruiken van gegevens uit de telefoon, dan zul je je toch echt in JAVA en het schrijven van een Android-app moeten verdiepen.
Je kan het ook met Phonegap o.i.d. proberen.
hiermee schrijf je een "App" in javascript, HTML en CSS.
Ik zeg expres "App" omdat het niet echt een native-app is, het draait in op een extra laagje (Apache cordova)
Wellicht is dit wat simpeler om mee te beginnen als je geen kaas hebt gegeten van Java.
[size=xsmall]Toevoeging op 11/03/2015 17:20:06:[/size]
ik ga het wel anders doen ik laat ze wel elke keer hun telefoonnummer in type dan heb ik op de database geen last meer.
en dan kan de rest opgeroepen worden via php