Waarschijnlijk is het heel simpel, maar het lukt me toch niet.
Ik heb als beginner een database aangemaakt in phpMyAdmin, maar nu krijg ik het niet voor elkaar om bijvoorbeeld A'dam of 's-Hertogenbosch opgeslagen te krijgen, maar wel Amsterdan en Den Bosch.
Ik heb de Collatie ingesteld staan als utf8_general_ci en Type als var_char.
Hoe kan ik dat oplossen?
Bij voorbaat dank.
Plaats code aub tussen [code.] [/code.] tags (zonder .)
Gebruik geen mysql, maar stap over op mysqli (of PDO). mysql is/komt te vervallen.
Waar komt op regel 7 $woonplaats vandaan?
PHP_SELF is onveilig.
$woonplaats aanmaken (aan het eind van je code: waarom? Waar controleer je of $_POST['woonplaats'] wel ingevuld is? Niet daar.
Een formulier opmaken met een table is iets wat niet erg gangbaar meer is: tegenwoordig gebeurt dat met css.
Waar komt $ID_deelnemers vandaan?
Je query is onveilig.
Een gangbare werkwijze is om een pagina te beginnen met php/mysqli (controles, verwerken/ophalen gegevens, etc) en daarna output. Jij begint met een db-connectie (die niet nodig is als het formulier getoond wordt) en eindigt met php(/mysql)
Een paar jaar geleden zo op de cursus geleerd. Kan kennelijk dus weer opnieuw beginnen.
In ieder geval bedankt iedereen voor alle moeite.
Over en sluiten.
"een paar jaar geleden, of beter meer dan 12 jaar, bestond ipv $_POST['woonplaats'] de var $woonplaats. Helaas gebruikt nog veel cursusmateriaal die aloude manier.