voor mijn website wil ik een chatbox gaan maken.
Op de site kunnen alleen ingelogde mensen die chatbox gebruiken (en alleen bij hun word hij weergeven). De inlog&Registratie gegevens moeten opgeslagen kunnen worden in de database v/d site.
Hoe krijg ik dit voor elkaar/waar kan ik een soortgelijke downloadbare chatbox vinden?
De MQL`s zijn aangepast, font weggehaald. $conn was bij Index.php $con, dat is gelijkgetrokken.
Opvallend vind ik inmiddels het volgende. De chat is te zien via die Index.php, maar als ik naar de pagina ga met deze sql query`s etc. Krijg ik het volgende:
" Warning: mysqli_error() expects exactly 1 parameter, 0 given in C:\xampp\htdocs\Webwinkelcentrum\MMchat3\script_page.php on line 59
Failed to connect to MySQL:"
- SanThe - op 17/03/2015 16:35:04

[quote="Aar C op 17/03/2015 16:31:45"]
Op het eerste ogenblik zie ik ook niet waarom die $id niet zou bestaan.

Als de GET niet bestaat ook geen $id.
[/quote]

Maar hij zegt:

Achter de link staat ?id=1 en bovenaan de code staat....

Ik betwijfel eigenlijk of er echt wel een id= is meegegeven.

[size=xsmall]Toevoeging op 17/03/2015 16:41:05:[/size]

Bart de kinkelaar op 17/03/2015 16:36:03

Opvallend vind ik inmiddels het volgende. De chat is te zien via die Index.php, maar als ik naar de pagina ga met deze sql query`s etc. Krijg ik het volgende:
" Warning: mysqli_error() expects exactly 1 parameter, 0 given in C:\xampp\htdocs\Webwinkelcentrum\MMchat3\script_page.php on line 59

Er mist een argument aan de functie. Die van de connectie.
Bart de kinkelaar op 17/03/2015 16:36:03

De MQL`s zijn aangepast, font weggehaald. $conn was bij Index.php $con, dat is gelijkgetrokken.

mysqli_error( $conn );
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1
Notice: Undefined variable: id in C:\xampp\htdocs\Webwinkelcentrum\MMchat3\script_page.php on line 44
hetgeen wat ik krijg als ik de mysql error verander in wat jij zei ( mysqli_error($con);
Ik kijk dalijk wel even op php.net

[size=xsmall]Toevoeging op 17/03/2015 16:53:37:[/size]

van die site word ik niet echt wat wijzer van wat de fout is, heb ik het idee.
Dus is $id onbekend.
Zet eens als test een vast $id=1; neer.
>> van die site word ik niet echt wat wijzer van wat de fout is, heb ik het idee.

Die site is de complete referentie naar alle standaard php functies. Het laat je weten waarvoor een functie dient, welke parameters je moet opgeven, welke parameters optioneel zijn en wat de functie kan teruggeven. Daarnaast staan er voorbeelden bij. Onmisbaar dus

<?php
$con=mysqli_connect("localhost","root","superbart","minimail");
// Check connection
if (mysqli_connect_errno())
{
echo "Failed to connect to MySQL: " . mysqli_connect_error();
}
session_start(); // Start a new session?><?php
{ 
  $id = 1;
  // getting info from db
} 
?>

hierbij is de error: Notice: Undefined variable: nrOfRows in C:\xampp\htdocs\Webwinkelcentrum\MMchat3\script_page.php on line 47

<?php
$con=mysqli_connect("localhost","root","superbart","minimail");
// Check connection
if (mysqli_connect_errno())
{
echo "Failed to connect to MySQL: " . mysqli_connect_error();
}
session_start(); // Start a new session
if(isset($_GET['id']))
{ 
  $id = 1;
  // getting info from db
}
?>

levert dezelfde code op als eerder in dit topic vermeld (undefined variable: id)
Je ziet dat als $id bekent is krijg je een andere error.
Dus de GET werkt niet/is leeg.

Reageren