Ik ben ok zoek naar een GRATIS programmaatje waarmee ik een bestandje kan beveiligen met een wachtwoord.
Stel ik ontvang een tekstdocumentje met daarin logingegevens, dan wil ik dat bestandje via dat programmaatje kunnen encrypten en een wachtwoord instellen om het originele bestand te openen.
Vroeger gebruikte ik wel eens WinRAR, maar dit is niet gratis. Ik zoek nu dus een gratis programmaatje. Als ik op Google zoek, zijn er nogal wat mogelijkheden. Mijn vraag is dan ook of iemand van jullie uit eigen ervaring zo'n programmaatje kent (misschien omdat je het zelf ook gebruikt).
Stel dus dat ik een bestandje password.txt zou hebben, dan zou ik het liefst willen dat ik rechtermuisknop kan klikken, en dat ik dan kan kiezen voor een "encrypt" optie. Bestaat zo'n programamatje?
Als je winRAR download krijg je een proef versie van 30 dagen ofso, daarna krijg je elke keer als je het opstart een melding dat je een licensie moet kopen maar dit kan je gewoon wegklikken en het programma blijven gebruiken.
Ja ook, maar juist dit soort programmaatjes hebben (net als WinRAR) een mogelijkheid om een bestand met een wachtwoord te beveiligen. Het gaat me niet zozeer om het zippen, maar om het beveiligen dus ... maar ik denk dat die 2 vaak hand in hand gaan????
Ik denk maar even "out of the box"... ;-)
Wellicht is dit een goede en handige optie: https://bestandje.nl met onder in beeld de "configuratie knop" (tandwieltje) kan je een wachtwoord instellen.
Martin.
[size=xsmall]Toevoeging op 06/04/2015 10:23:36:[/size]
--> Ik ben ok zoek naar een GRATIS programmaatje waarmee ik een bestandje kan beveiligen met een wachtwoord.
Je gaat toch wel elk bestandje met een ander wachtwoord beveiligen toch? Overal hetzelfde wachtwoord gebruiken is een bekend security issue. Gaat het om slechts een of honderd(en) bestandjes?