Door
Dirk Detmar
op 29-03-2015 20:45
gewijzigd op 21-04-2015 16:31
5.799 views
LS,
Ik ben een Nederlander en woon in Brazilië (mijn woonplaats is Teresina in de staat Piauí ipv Renkum in Gelderland).
De laatste tijd heb ik heel veel gelezen en ook gehoord over de "Laravel" PHP ontwikkel omgeving. Ook wel framework genaamd.
Dat wilde ik ook wel installeren.
Na heel veel proberen met vallen en weer opstaan ben ik tot hier gekomen.
1. Ik heb Vagrant geïnstalleerd
2. De Virtual box geïnstalleerd.
3. De Homestead box gedownload.
4. Ik gebruik PHPStorm.
5. Composer geïnstalleerd.
6. Toen ik m.b.v. composer "create-project laravel/laravel" uit trachtte te voeren bleek mijn internet connectie een spelbreker. Ik heb e.e.a. niet geïnstalleerd gekregen.
7. Bij een test in PHPStorm om mijn Vagrant up te krijgen met Homestead kwamen er ook verschillende foutboodschappen voorbij.
Steeds als ik wat probeer raak ik in mijn optiek verder van huis.
Is er een makkelijke stap-voor-stap methode die ik kan volgen zodat ik een nette test omgeving kan creeren?
Uiteraard wel binnen het Laravel Framework.
Dirk, ik ben zelf geen Vagrant gebruiker dus laten we even afwachten wat anderen hiervan zeggen. Wel heb ik sterk het idee - door die timeouts - dat het vanuit Brazilië niet zo lekker zal gaan werken, althans met de verbinding die je daar nu gebruikt.
Ik begrijp dat Laverel op de eigen pc geïnstalleerd is. Met behulp van xampp? Dan kun je in elk geval aan de gang.
Werken kan ik natuurlijk altijd.
Met behulp van AMPPS gaat dat prima.
Maar ik wilde gewoon die omgeving die zo geroemd wordt implementeren en gebruiken om te zien hoe terecht dat is.
@SanThe de vagrantbox doet een portforward van port 22 (van de box) naar 2222 (van je machine) daarom probeert die op poort 2222 een ssh verbinding te openen.
@Dirk, als je virtualbox opent zie je dan op het moment van de timeout de box al draaiend of is die dan nog aan het opstarten? Ik gebruik de Homestead box zelf niet, het kan zijn dat die controleert of er updates zijn waardoor het te lang duurt.
En heb je niet toevallig al iets op poort 2222 draaien?
De connectie die timeout heeft niks te maken met het internet. Dit is een lokale connectie die enkel op jouw computer gebeurd.
Ik vermoed dat dit veroorzaakt wordt door de windows Firewall, of elke andere firewall actief op je systeem. Kan je dit eens testen door je firewall uit te schakelen?
Right, poort 22 en/of 2222 is/zijn niet open na vagrant up commando.
Ik ga nu kijken naar mijn firewall / virusscanner wat ik kan doen.
[size=xsmall]Toevoeging op 02/04/2015 19:20:07:[/size]
@all
De windows firewall stond al uit.
Daarna mijn "Bitdefender" firewall uitgeschakeld.
Resultaat negatief, geen verandering t.o.v. oorspronkelijke foutboodschappen.
Ik ga nu mijn Oracle VM Virtual box bekijken.
Wordt vervolgd (hoop ik).
[size=xsmall]Toevoeging op 02/04/2015 19:48:20:[/size]
[size=xsmall]Toevoeging op 02/04/2015 19:54:56:[/size]
Op Localhost=127.0.0.1 is poort 2222 open.
Als ik Laravel\public\index.php uitvoer krijg ik gewoon het Laravel 5, Smile etc. Startscherm te zien.
Zo op het oog lijkt alles in orde.
Toch vermoed ik dat er nog een addertje onder het gras zit.
Ik zoek door, desnoods ga ik in gesprek met Laravel.
Voor ieder van jullie die mij hebben proberen te helpen, een teleurstelling.
Voor mij trouwens ook, laat dat duidelijk zijn.
Ik heb gisteren alles (Laravel, VirtualBox, Vagrant en Homestead) van mijn PC verwijderd.
Toen heb ik geprobeerd Laravel in combinatie met AMPPS in de lucht te krijgen.
Helaas AMPPS geeft aan dat die combinatie in Windows niet mogelijk is.
Ik weet niet waarom en ik wil dat nu ook niet weten.
AMPPS ook verwijderd.
Daarna aan de hand van een simpele handleiding in WikiHow WAMPserver geïnstalleerd.
Stap voor stap de handleiding gevolgd en Laravel is nu ook (correct?) geïnstalleerd.
Morgen is het Pasen en maandag is het hier een gewone werkdag.
Dan heb ik maandag dus de tijd om te testen.
Groet en nogmaals mijn dank voor jullie betrokkenheid.
Het ziet er naar uit dat mijn zoektocht mijn nieuwsgierigheid heeft bevredigd.
Ik heb een nieuwe start gemaakt nadat ik een vondst gedaan heb.
Vandaag heb ik Laragon geïnstalleerd (http://laragon.org)
Geen Homestead, Virtual Host, WAMP, XAMPP of AMPPS maar Laragon.
Vanuit Laragon kan ik simpelweg Laravel projecten initiëren.
Zie voor handleiding: https://innopy.wordpress.com/2015/02/07/laravel-windows/
Tot nu toe werkt alles naar behoren en ik kijk niet meer in wrok achterom.
Reacties?
Dirk
?
Onbekende gebruiker
16-05-2015 23:51
Waarom biedt iedereen productierijpe software aanbiedt via Composer, dat naar hun eigen zeggen (https://getcomposer.org/download) als meest recente versie 1.0.0-alpha10 heeft.
--> ALPHA ?! Ik zou er niet aan durven, terwijl Symfony het zelfs aanbeveelt als beste installatie-optie... :-/
Bedankt voor je reaktie.
Mijn oorspronkelijke probleem niet opgelost maar ik kan wel verder.
Gedurende mijn loopbaan in de ICT heb ik veel meegemaakt en weet ook heel goed dat zelfs de fraaiste tools niet perfect zijn. Waar het om gaat is dat je met hetgeen je in handen hebt je doel kunt bereiken.
Ik ben nu 68 en rommel wat in de marge, ik ontwikkel wat websites voor deze en gene als hobby en om scherp van geest te blijven.