Ik heb deze vraag een tijdje geleden ook al gesteld, maar ben er nog niet echt uit hoe ik het voorelkaar krijg.
Wat ik wil is dat ergens in de code de url van de iframe onthouden word, ook als ik in de iframe naar een andere pagina ga. Een van de dingen wat ik dus aan het uitproberen ben is hoe ik voor elkaar krijg dat de url van het iframe verschijnt onder of boven het iframe, op de site.
Ik snap dat ik info kan opslaan dmv sessions, maar hoe zorg ik ervoor dat een bepaalde code onthoud welke url op dat moment zichbaar is in het Iframe, oftewel, welke pagina op dat moment zichtbaar is in de iframe?
En als je dit voor dezelfde (eigen) site doet zou je je ook kunnen afvragen wat de toegevoegde waarde is van iframes. (En als deze er niet is deze als de wiedeweerga uit je site gooien, het is inmiddels 2015 yo)
Het gaat om externe links. In dit geval van webshops. Wat ik wil is dat als ik een specifieke webshopnaam aanklik (in een dropdown aan de linkerkant van mijn site) op mijn eigen site, de webshop in een iframe aan de rechterkant vd site verschijnt. Tot daaraantoe is gelukt. Nu wil dat ik op eenofandere manier ervoor kan zorgen dat boven de iframe een stukje staat met de URL van de webshop, ook als de bezoeker van pagina veranderd (dus een up-to-date URL).
Als het gaat om externe links in de iframe, dan kan je de navigatie binnen de iframe niet afvangen.
Je kan wel afvangen dat er genavigeerd wordt (via onload event van het iframe) maar niet waarheen.
Uit veiligheids oogpunt kan dit alleen als src iframe een pagina in het zelfde domein is.
Hetgeen wat ik uitgelegd had kan dus niet. Is er wel een mogelijkheid dat ik een soort url bar boven het Iframe-scherm kan zetten oid waarbij de gebruiker de URL zelf kan kopieren? Deze url ververst zichzelf dan wel vanzelf indien mogelijk.