Hey allemaal,

Wie van jullie heeft ervaring met AngularJs?

Ik heb er een en ander over gelezen en het lijkt me wel interessant. Ik vraag me heel erg af of het een goede vervanging is voor jQuery. Kun je met AngularJs ook bijvoorbeeld mooie menuutjes maken en image sliders en dergelijke?

>> Wat bedoel je met "is geschreven in"? Als je angularjs gebruikt, ga/moet je dan ineens anders dan voorheen programmeren?

Niet echt anders, het blijft JavaScript. Maar je zult natuurlijk wel dingen anders gaan doen, omdat je een framework gebruikt. Bijv. de ng-* attributen, die zijn vrij Angular specifiek.

Merk op dat alles wat met HTML te maken heeft, dus Angular gebruikt ook heel veel DOM manipulaties.

Het verschil is dit:

Stel je maakt een webshop met PHP. Je zult dan HTML en CSS hebben en een volledige PHP backend. Deze toont de formuliertjes voor het bestellen, houdt de winkelwagen bij en doet de aankopen. Vervolgens gebruikt je jQuery om bijvoorbeeld een pop-up te verkrijgen met daarin wat er in het winkelmandje staat, ipv een compleet nieuwe pagina openen.

Stel je maakt nu diezelfde webshop met AngularJS. Je zult dan HTML en CSS hebben, met daarachter veel JS (Angular). AngularJS toont handelt de formuliertjes voor het bestellen af, AngularJS toont de producten, AngularJS houdt de winkelwagen bij en AngularJS doet de aankopen. De PHP code wordt puur en alleen gebruikt om te communiceren met de database (een (REST) API) (bijv. om producten te tonen zal AngularJS /api/products aanroepen, JSON terugkrijgen van de PHP backend met de producten en deze vervolgens op de pagina tonen). Uiteraard heb je hierin nog steeds het popupje met daarin wat er in het winkelmandje staat en deze wordt keurig verzorgt door AngularJS.

Zie je het verschil? Zoals je ziet is er een kleine overlap, ze worden allebei voor de pop-up gebruikt, maar de nadruk is compleet anders. jQuery dient in de applicatie alleen als een bonus (namelijk het tonen van een pop-up ipv een nieuwe pagina). AngularJS dient voor de hele functionaliteit. Zonder JS zou de eerste applicatie nog perfect werken, de 2e zou al de weg kwijt zijn bij het weergeven van de producten.
Aha, nu wordt het al wat duidelijker Wouter. Zou je dan (grofweg) kunnen zeggen dat AngularJS eigenlijk de rol van PHP overneemt? En zo ja, wat is daar dan het nut van vraag ik me af ...

En even terugkomend op die pop-up ... zou je dan niet kunnen zeggen dat je je webshop maakt zoals je dat alijd doet, maar dat je alleen die pop-up met AngularJs maakt? Dus anders gezegd, je maakt je website zoals je dat altijd doet, maar op de plekken waar je voorheen jQuery zou gebruiken, gebruik je nu AngularJs? Is dat geen (goede) optie?
Nee, zou ik niet doen. Of gebruikt Angular compleet of gebruikt een library zoals jQuery (of ga zelf knutselen).

Als je er zelf een beetje mee gaat spelen zul je zien dat Angular om een hele andere architectuur vraagt dan een applicatie die je nu bent gewent. Zo'n architectuur verandering voor alleen een pop-up lijkt mij redelijk tijdverspilling.
Oké, thanks :)
Beste,

Ik ben de laatste tijd aan het knutselen gegaan met Angular, en ben meerdere keren op het begrip bootstrap gestuit.
Van Wikipedia en ***KNIP*** werd ik ook niet echt wijzer.
Kan iemand mij dit beter uitleggen?

Mvg,
Frans

Ik heb de link bekeken en het ziet er allemaal nogal theoretisch uit. Je zou kunnen kiezen om een AngularJS tutorial te volgen of voorbeelden van AngularJS te gebruiken om te oefenen. Zo moet je bijvoorbeeld dingen doen met HTML en JavaScript samen met AngularJS, dit lijkt mij wat praktischer.
Beste Frans Havema,

Of kan ik je misschien beter Maarten de Ruiter noemen?

Spammen en de boel belazeren op deze website wordt NIET op prijs gesteld. In vrijwel iedere post die jij doet plaats je een (verkapte) link die telkens leidt naar hetzelfde bedrijf:

WR.nl Consultancy BV / WR Werving en Selectie
[email protected]
Maarten de Ruiter

Zogenaamd je voordoen alsof je een beginner bent en telkens even een linkje plaatsen naar je eigen websites is een vorm van oplichting die hier NIET wordt getolereerd! WR Werving en Selectie is een recruiter? Op deze manier lijkt het eerder op oplichting!

[size=xsmall]Toevoeging op 12/08/2016 14:32:59:[/size]

En succes met je linkbuilding ...

Reageren