ik ben wel eens nieuwsgierig naar de stomste fouten welke jullie maken.
Mijn laatste; ik maak een lus in een array van achter naar voor en i.p.v. $n-- te gebruiken schreef ik $n++
[/code]for($n=(count($dagen)-1);$n>=0;$n++)[/code]
Natuurlijk creëerde ik een lus die niet te stoppen viel.
Veel ;-)
Maar ik ben vast niet de enige die een WHERE-clausule vergeten is in een UPDATE-query. Ik mag van geluk spreken dat het een test-omgeving was, anders had ik serieus de backups moeten induiken.
Verder is je wezenloos turen op een switch met blijkbaar een ; achter de case ook al een stevige blunder.
Of data (datums) vergelijken: 15-4-2015 met 15-4-2015.... gelijk. Dus systeem werkt.
Maar op 1 mei werd het dit: 01-5-2015 met 1-5-2015 ... en maar blijven zoeken waarom het niet hetzelfde is.
De toestcombinatie Ctrl+Shift was altijd een van de dingen die ik als eerste aanpaste als ik Windows had geïnstalleerd. Wat een klotestreek van Microsoft is dat! :)
De UPDATE-query herken ik ook wel, net zoals fouten in de switch (break; vergeten). Maar mijn stomste fout was ooit tijdens het testen van een HTML-mail werken in een livedatabase (dom!) en per ongeluk de e-mail verzenden naar alle leden... Had ik als e-mailadres nog niet de waarde uit de DB, maar mijn eigen adres.