ik ben totaal nieuw in de materie van computer,toch wil ik graag even een vraag stellen.
ik heb een forum staan maar het werkt naar het schijnt op php nuke en er draait een phpBB2.0.21 versie op.
Nu moet dit (volgens mijn provider) naar een nieuwere versie ge-update en ik ken niks maar niks van dit alles.
Dus een totale leek , lijkt u het waarschijnlijk dat ik dit zelf kan ?
Ik ben er wel al in geslaagd op mijn eentje om een 1 op 1 copie te plaatsen op een andere domeinnaam maar daar loop ik vast .
Bedankt voor eender welke respons of kritiek.
@ Admin , hopelijk staat dit in de juiste categorie ?
Ik was blijkbaar te enthousiast.
Blijkbaar bevat het bestaande forum een verwijzing zowel in de configuratie 2 en ook in de database naar een nog oudere database.
Ware opzich nog niet zo erg volgens ik lees maar die oudere database waar het naar verwijst , bevat talloze plugins ( zoals ik hoorde aan de telefoon) die niet meer ondersteund worden.
Zelfs met die plugins te 'droppen'kan het niet meer werken.
Er is aan het heel oude forum danig gewerkt en gesleuteld en daarna heeft men gewoon een nieuw forum geplaatst die alles doorlinkt naar de oude gegevens.
Dus die database moet ook online staan of de nieuwe werkt niet. Etc Etc
Dus zelfs al was ik een techneut, kan het ook niet.
Wel sneu, maar in wezen mag het hele topic verwijderd worden.
Bij het zoeken naar errors kwam ik zelfs oa hier op php hulp terecht maar dan wel in augustus 2005
Thw voor alle goodwill maar mijn trial_and _ error leverde dus niks op.
Grtn Eric
[size=xsmall]Toevoeging op 16/05/2015 23:39:38:[/size]
Als ik een nieuwe poging onderneem met recente software ed , start ik wel een nieuw topic.
Maar dan heb ik al een basis , dankzij Aar :)
Al bij al een happy leek.
Was ik al mee gestart, wink.
Enorm bedankt alvast.
Het lijkt me (als totale leek) als ik dan toch wat wil avonturieren, ik me ga richten op "nieuw materiaal".
Wel ironisch dat ik tien jaar later hier wat op het zelfde forum kom aanzetten met een gelijkaardig probleem.
Nu het helpt me wel in veel zaken, net zoals ik merk dat men indertijd overgestapt is en daarna een massamailing aan alle leden deed met daarin een overgangsperiode.
Oude forum sluiten, nieuwe forum cookiepad etc veranderen etc etc.
Dus ik heb nog werk voor de boeg.