Beste allen,

ik ben totaal nieuw in de materie van computer,toch wil ik graag even een vraag stellen.

ik heb een forum staan maar het werkt naar het schijnt op php nuke en er draait een phpBB2.0.21 versie op.

Nu moet dit (volgens mijn provider) naar een nieuwere versie ge-update en ik ken niks maar niks van dit alles.
Dus een totale leek , lijkt u het waarschijnlijk dat ik dit zelf kan ?

Ik ben er wel al in geslaagd op mijn eentje om een 1 op 1 copie te plaatsen op een andere domeinnaam maar daar loop ik vast .

Bedankt voor eender welke respons of kritiek.
@ Admin , hopelijk staat dit in de juiste categorie ?

Grtn Eric
een geel scherm als ik naar 127.0.0.1 ga en naar veiligheid geeft ie volgende
XAMPP niet veilig
Mysql not running or blocked by a firewall onbekend
php admin vrij toegankelijk via netwerk niet veilig
FTP server buet actief of geblokkeerd door firewall onbekend

om de problemen op te lossen +> http localhost/security/xamppsecurity:php

Wanneer ik dit doe, krijg een directory beveiliging (.htacces) waar een gebruiker en wachtwoord wordt gevraagd ?
Dan draait de webserver gewoon, en is er niks aan de hand. In C:/xampp/htdocs/ kan je je scripts etc plaatsen.
dus ik moet die localhost niet veranderen en/of beveiligen etc ?
Als je lokaal draait, en niet in je router je webserver op je PC naar buiten opent, is er niks aan de hand.
En als je twijfelt kan je het gewoon beveiligen.
hmmz, das weeral latijn voor me, ik zit thuis op draadloos internet maar dat beantwoordt wss niks?
Die C:/xampp/htdocs/ is wel nergens te vinden ?

[size=xsmall]Toevoeging op 16/05/2015 15:25:05:[/size]

Maakt precies al niet veel meer uit, xampp for windows > de server heeft de verbinding geweigerd

[size=xsmall]Toevoeging op 16/05/2015 15:29:42:[/size]

- Aar - op 16/05/2015 15:05:15

Wat zie je als je naar http://127.0.0.1 surft?

Krijg ik dus ditmaal deze webpagina is niet beschikbaar

[size=xsmall]Toevoeging op 16/05/2015 16:03:30:[/size]