Beste allen,

ik ben totaal nieuw in de materie van computer,toch wil ik graag even een vraag stellen.

ik heb een forum staan maar het werkt naar het schijnt op php nuke en er draait een phpBB2.0.21 versie op.

Nu moet dit (volgens mijn provider) naar een nieuwere versie ge-update en ik ken niks maar niks van dit alles.
Dus een totale leek , lijkt u het waarschijnlijk dat ik dit zelf kan ?

Ik ben er wel al in geslaagd op mijn eentje om een 1 op 1 copie te plaatsen op een andere domeinnaam maar daar loop ik vast .

Bedankt voor eender welke respons of kritiek.
@ Admin , hopelijk staat dit in de juiste categorie ?

Grtn Eric
een geel scherm als ik naar 127.0.0.1 ga en naar veiligheid geeft ie volgende
XAMPP niet veilig
Mysql not running or blocked by a firewall onbekend
php admin vrij toegankelijk via netwerk niet veilig
FTP server buet actief of geblokkeerd door firewall onbekend

om de problemen op te lossen +> http localhost/security/xamppsecurity:php

Wanneer ik dit doe, krijg een directory beveiliging (.htacces) waar een gebruiker en wachtwoord wordt gevraagd ?
Dan draait de webserver gewoon, en is er niks aan de hand. In C:/xampp/htdocs/ kan je je scripts etc plaatsen.
dus ik moet die localhost niet veranderen en/of beveiligen etc ?
Als je lokaal draait, en niet in je router je webserver op je PC naar buiten opent, is er niks aan de hand.
En als je twijfelt kan je het gewoon beveiligen.
hmmz, das weeral latijn voor me, ik zit thuis op draadloos internet maar dat beantwoordt wss niks?
Die C:/xampp/htdocs/ is wel nergens te vinden ?

[size=xsmall]Toevoeging op 16/05/2015 15:25:05:[/size]

Maakt precies al niet veel meer uit, xampp for windows > de server heeft de verbinding geweigerd

[size=xsmall]Toevoeging op 16/05/2015 15:29:42:[/size]

- Aar - op 16/05/2015 15:05:15

Wat zie je als je naar http://127.0.0.1 surft?

Krijg ik dus ditmaal deze webpagina is niet beschikbaar

[size=xsmall]Toevoeging op 16/05/2015 16:03:30:[/size]

ik zal me eerst eens volledig inlezen over die Xampp op apache friends support forum ?
Als Apache uit staat, dan is de webserver ook niet bereikbaar ;-)

Verder weet ik niet waar je XAMPP hebt geinstalleerd, maar C:/xampp/htdocs/ is vaak de logische plek.
ik zal alvast wel iets fouts ondernomen hebben.
Blijkbaar is ' internet explorer ' bij mij nu een volledige zwarte pagina op de andere pc, waar ik die XAMPP installeerde.
De snelkoppeling staat er nog wel maar wanneer je erop klikt, is het pekzwart.

Leve de noob :)
Dan heb ik geen idee wat je precies doet. Maar probeer je nou op twee PC's dezelfde localhost te benaderen?
Want zoals de naam al zegt, kan dat niet.
Nee ik lees gewoon hier op deze pc je comment en hier zoek ik ook naar info.
De andere pc ( nagelnieuwe dus) kocht ik op aanraden van iemand die me wist te vertellen dat ik best voor het 'forum' een nieuwe pc aankocht..
Wat dus nadien blijkt een hoop ... te zijn. Nu hij is er.
Toont des te meer aan dat ik best wel iets over heb om er te geraken maar...nog geen stap verder ben.
En natuurlijk heel naief was !

[size=xsmall]Toevoeging op 16/05/2015 17:32:50:[/size]

Enfin dit heb ik intussen gevonden op apache friends forum.

Heeft iets te zien met skype (gebruik van poort 80 en 433 of etc) en via een link is dit nu aangepast , explorer is er terug.
En ook XAMPP Control panel v 3.2.1 als je dat iets zegt ?

Reageren