$row['username'] is niet meer dan een array die de waarde van het element 'username' ophaalt.
maar nu is de vraag: Waar komt die array dan vandaan?
Als we er van uit gaan dat het uit de database komt, dan sturen we eerst een query naar de database waarin we de nodige gegevens opvragen vanuit een bepaalde MySQLi-connectie ($con) van een bepaald ingelogde userID.
<?php
$result = mysqli_query($con, "SELECT id username,first_name,last_name FROM users WHERE id='".$_SESSION['user_id']."'");
?>
Okee, hier kunnen we weinig mee, dus moeten we eerst de boel 'fetchen' zodat we deze in een array kunnen plaatsen. Dit doen we in $row:
<?php
$result = mysqli_query($con, "SELECT id username,first_name,last_name FROM users WHERE id='".$_SESSION['user_id']."'");
$row = mysqli_fetch_assoc($result);
?>
Vanaf dan hebben we alle data uit de database is een array, die we dan in $row kunnen opvragen. En dus ook in een link:
Let op dat dit over de MySQL-functies gaat, terwijl ik de vernieuwde MySQLi-functies aanbeveel. Er zullen uiteraard enkele verschillen zijn, met enkele paramaters in de functies, maar dat valt via php.net zelf wel te ontdekken.
tot zo ver gaat het goed alleen wat exact aan code werk moet er komen te staan
om profiel te voor zien van data die ik wil zien
ik heb de code gebruikt va u maar krijg geen results
[size=xsmall]Toevoeging op 06/05/2015 20:46:49:[/size]
Waarom gebruik je nou <? shorttags. Gebruik daarvan is af te raden.
Verder kan je in de while() loop vanaf regel 30 alle data uit je query ophalen:
<?php echo $row['username']; ?>, of welke velden je maar ook gebruikt.
shorttags zaten in het script
boven script heb ik ook gekopieerd uit een bestaand
admin script en aan gepast op de data die ik wilden zien bovenste script mogen users wel zien
hier vandaan wil ik link creaceren wat de users wel mogen zien
alleen krijg ik geen result er uit
Knippen en plakken is voor je examen zakken. Geloof me: je hebt het verkeerde script. Het is ouderwets en niet logisch opgebouwd. Een pagina had uit minimaal twee delen moeten bestaan:
- php logica (je programma)
- de view (het genereren van HTML)
Ik vond het wel een mooie slogan. Maar het gaat om de gedachte er achter. Je leert niets van kopiëren en plakken. Ik adviseer om je eigen scripts te schrijven. stapje voor stapje, simpel omdat je dan tenminste begint met de eerste stap voordat je de tweede stap doet.