Dag iedereen!!

Zou iemand mij kunnen helpen?
Ik ben voor mijn jeugdbeweging een site aan het maken.Ik moet nog 1 ding doen.
Ik ken niet veel van html en php. Ik kan wel de standaard dingen zoals een php en html bewerken en samenvoegen.
Ik zoek een php waarin je foto's kan uploaden, Maar voor je foto's kan uploaden moet je een map selecteren of een nieuwe map maken.
Een gewoon upload systeem kan ik installeren.
Zou iemand een script voor mij maken? of ik wil dat ook doen maar met begeleiding.

Greatzz Kjell
Iets uploaden is geen probleem ik wil dat je een map kan selecteren of maken. Dat kan ik niet.
Een map aanmaken is niet zo heel lastig, dat kan met [php]mkdir[/php]
Select of invullen:

<form method="POST" enctype="multipart/form-data">
Selecteer een map: <select name="map">
    <option value="map1">map1</option>
    <option value="map2">map2</option>
    <option value="map3">map3</option>
</select>
<br />
<br />
Of vul een nieuwe map in: <input type="text" name="eigen_map">
<br />
<br />
<!-- Bestand kiezen, zie mijn vorige link -->
<input type="submit" name="versturen" value="Versturen">
</form>

PHP:

<?php
// Controleren of het formulier verzonden is
if(isset($_POST['versturen'])){
    if(!empty($_POST['map']) && !empty($_POST['eigen_map'])){
        echo "Er mag slechts 1 optie gekozen zijn (map of eigen map)"; // Beide ingevuld
    }
    elseif(empty($_POST['map']) && empty($_POST['eigen_map'])){
        echo "Er moet minimaal 1 optie gekozen zijn (map of eigen map)"; // Niks ingevuld
    }
    elseif(empty($_POST['map']) && !empty($_POST['eigen_map'])){
        if (!file_exists($_POST['eigen_map'])) {
            mkdir($_POST['eigen_map'], 0777, true); // Map aanmaken, met rechten 0777 (Let op: Aanpassen indien anders gewenst)
        }
        else{ // Map bestaat blijkbaar al
            $target_dir = $_POST['map']; // informatie over $target_dir: zie de link
        }
        // Bestand upload script, zie mijn vorige link
    }
    elseif(!empty($_POST['map']) && empty($_POST['eigen_map'])){
        $target_dir = $_POST['map']; // informatie over $target_dir: zie de link
        // Bestand upload script, zie mijn vorige link
    }
    else{
        echo "Er is iets mis gegaan";
    }
}
?>

Niet getest.
Ikzelf zou liever eerst de 755 rechten gebruiken, en als dat niet werkt, pas 777.
644 red ik het zelfs nog mee. Zo laag mogelijk in elk geval.
Bedankt voor het script! Ik heb wel nog wat info nodig met wat ik juist moet doen.
Dat staat vermeld in de gele commentaarlijnen in het script. Ik zou zeggen: Probeer het eens, en kijk eens hoe het werkt.
heb ik gedaan maar wat moet er juist staan heel het php upload script op en deel?
Ja, Maar lees die pagina ook even op je gemak door. Dan wordt ook duidelijk hoe het in elkaar steekt, en hoe de restricties in elkaar zitten, zoals de controle op of het bestand bestaat, en een bestandsgroottelimiet.

Reageren