Hallo,
In mijn MVC maakte in eerst geen gebruik van een Response object, maar wel van een Request object. Ik ben dus nu een Response object aan het inbouwen. Maar waar doe ik dat eigenlijk?
Het zit zo in elkaar:
index.php
Doet de routing. Hier wordt een router object gemaakt etc. De router krijgt een Request object. De router include de controller die bij de route hoort en de actie van de controller wordt uitgevoerd. Aan de actie wordt het Request object meegegeven als parameter.
In controller
Worden model objecten gemaakt.
Bij mij hebben models nooit een verband met views of controllers.
De controller vraagt met methods aan een model on gegevens, of geeft aan het model een opdracht om gegevens aan te passen.
Wel geef ik bijna altijd een Database object mee aan een model object via de constructor.
De controller include daarna een view bestand, en een array met variabelen voor de view wordt ge-extract.
Bij het includen van de view is eigenlijk alles uitgevoerd, dus wordt er vanzelf een response gegeven, omdat PHP gewoon klaar is (callstack is klaar, of hoe noem je dat?) doordat het view bestand is ge-include wordt dus ook dat bestand weergeven.
Waar doe ik een Response object inbouwen, en wat moet dat object eigenlijk doen?
1.646 views