Beste allen,
ik ben heel nieuw met de materie en vroeg me af of administratiemenu's " heel veel " kunnen variëren.

Op mijn huidige website heb ik die als onderstaande voorbeelden.

http://tldp.org/HOWTO/PHP-Nuke-HOWTO/backend.html#FIG-ADMIN-PANEL

http://www.raidenmaild.com/httpd-images/manual/img-en/phpbb/eng06.jpg

Gezien ik bezig ben met experimenteren en maar lukraak iets pluk op phpBB 3.0x styles... zou ik dus niet graag achteraf geconfronteerd worden met een paneel waar ik ( alweer :( ) niet mee kan werken.

Het kan een stomme vraag wezen , mijn excuses omtrent mijn onwetendheid.

Grtn Eric
Elk administratiepaneel van elk pakket werkt weer anders en heeft een eigen stijl en een manier om er mee om te gaan.
Ik zou graag een gelijkaardig verstaanbaar (voor mij althans) administratiepaneel vinden ?

(tussendoor : die tip om XAMPP is me gelukt op locale pc, als het verder ook zo vlotjes verloopt op de echte server, ben ik in de wolken :) )

Grtn Eric

(edit: ow, onze berichten kruisten mekaar)
Administratiepanelen zijn niet echt modulair, je zult je toch echt door de handleidingen moeten worstelen, en ermee experimenteren om ze door te krijgen.

Net als een auto die je koopt van een ander merk, die ook weer een ander ingedeeld dashboard heeft, en een andere boordcomputer.
Wat wel regelmatig terugkomt is dat maar weinigen zelf het wiel willen uitvinden. De meeste mensen maken de GUI na van bekende programma's, zoals het systeempaneel van OSX, Microsoft Office, Chrome, Firefox. Als je het daarop laat lijken is de kans het grootst dat de gebruiker de bediening zal begrijpen, omdat hij/zij het al herkent.

Blijft onverlet dat je wel moet weten wat je aan het instellen bent, omdat je anders catastrofale fouten kunt maken. Om die reden is een inline handleiding ontzettend handig, mijn ervaring is dat in ieder geval nederlandse mannen doorgaans een handleiding pas gaan lezen als het al aan de late kant is. (Voor zover ze überhaupt al een handleiding doornemen..)
- Aar - op 18/05/2015 23:51:37

Net als een auto die je koopt van een ander merk, die ook weer een ander ingedeeld dashboard heeft, en een andere boordcomputer.

Was het maar een wagen ( daar heb ik 25 jaar ervaring in, in alle merken trouwens).

An tje op 19/05/2015 10:06:35

Om die reden is een inline handleiding ontzettend handig, mijn ervaring is dat in ieder geval nederlandse mannen doorgaans een handleiding pas gaan lezen als het al aan de late kant is. (Voor zover ze überhaupt al een handleiding doornemen..)

Onderschat de 'vrouwelijke nieuwsgierigheid' van een vlaamse huisvader maar niet :)
Nee maar even serieus, ik lees me overal wel in rond waar ik mee start.
Nu, ik start wel van nul, geen basiskennis, maar ik zoek het wel op.

Ik stel de hulp hier enorm op prijs maar ga het forum niet volplakken met futiliteiten.

Maar elke tip blijft welkom.

mvg Eric

Hoi , hier ben ik weer.
Intussen ben ik erin geslaagd om het forum om te zetten.
Is er ook maar enige kans dat de php versie waarop het huidige forum nu nog werkt een invloed kan hebben op het nieuwe forum?

Iemand zei dat de php versie me nog wel eens parten zou kunnen spelen ?
Het nieuwe forum werkt op php 5.4 het oude werkt daar niet op maar ik haal nog wel gegevens uit de oude database dus.

Bedankt voor elk antwoord ( hoe cru het ook moge wezen) :)
Grtn Eric
De PHP versie waarmee je werkt heeft niets te maken met (de versie van) een database.

Php vraagt enkel gegevens op van de database of stuurt nieuwe gegevens naar de database dmv SQL. Ze staan verder volkomen los van elkaar. Lekker je oude bestaande database blijven gebruiken dus.
Ik vertrouw op dat advies dus.
Misschien een nog dommere vraag ... op wat heeft de phpversie dan wel een invloed ?

Op public maps etc of zo ?

Geweldig bedankt voor het antwoord en snelle reactie.

Groetend
Op alles wat een PHPscript is.
Als je bijvoorbeeld een nieuwe functie gebruikt in een te oude versie, dan zal je een foutmelding krijgen.
Dus ik zal het maar effectief weten eens ik alles overzet en mijn hosting vraag om de php 5.3 + squeeze waar het nu op werkt over te zetten op php 5.4

Duimen dus maar, als leek heb ik er weken aan gewerkt

Bedankt voor alle hulp hier op het forum, blijf ik indachtig !

Grtn

Reageren