Beste allen,
ik ben heel nieuw met de materie en vroeg me af of administratiemenu's " heel veel " kunnen variëren.

Op mijn huidige website heb ik die als onderstaande voorbeelden.

http://tldp.org/HOWTO/PHP-Nuke-HOWTO/backend.html#FIG-ADMIN-PANEL

http://www.raidenmaild.com/httpd-images/manual/img-en/phpbb/eng06.jpg

Gezien ik bezig ben met experimenteren en maar lukraak iets pluk op phpBB 3.0x styles... zou ik dus niet graag achteraf geconfronteerd worden met een paneel waar ik ( alweer :( ) niet mee kan werken.

Het kan een stomme vraag wezen , mijn excuses omtrent mijn onwetendheid.

Grtn Eric
Elk administratiepaneel van elk pakket werkt weer anders en heeft een eigen stijl en een manier om er mee om te gaan.
Ik zou graag een gelijkaardig verstaanbaar (voor mij althans) administratiepaneel vinden ?

(tussendoor : die tip om XAMPP is me gelukt op locale pc, als het verder ook zo vlotjes verloopt op de echte server, ben ik in de wolken :) )

Grtn Eric

(edit: ow, onze berichten kruisten mekaar)
Administratiepanelen zijn niet echt modulair, je zult je toch echt door de handleidingen moeten worstelen, en ermee experimenteren om ze door te krijgen.

Net als een auto die je koopt van een ander merk, die ook weer een ander ingedeeld dashboard heeft, en een andere boordcomputer.
Wat wel regelmatig terugkomt is dat maar weinigen zelf het wiel willen uitvinden. De meeste mensen maken de GUI na van bekende programma's, zoals het systeempaneel van OSX, Microsoft Office, Chrome, Firefox. Als je het daarop laat lijken is de kans het grootst dat de gebruiker de bediening zal begrijpen, omdat hij/zij het al herkent.

Blijft onverlet dat je wel moet weten wat je aan het instellen bent, omdat je anders catastrofale fouten kunt maken. Om die reden is een inline handleiding ontzettend handig, mijn ervaring is dat in ieder geval nederlandse mannen doorgaans een handleiding pas gaan lezen als het al aan de late kant is. (Voor zover ze überhaupt al een handleiding doornemen..)