Dag, ik heb een probleem. ik heb een website gemaakt. ik heb 2 beeldschermen.
Als ik de website op mijn kleinere beeldscherm plaats. Verplaatsen de kopjes. en word het in elkaar gedrukt :/
Kan iemand helpen ?
@Frank, sorry hoor maar dat voorbeeld van jou vind ik echt als frontender waardeloos. Waar ik me vooral dood aan erger is een leeg element zoals de "clear-div".. Lege elementen not done en vaak overbodig. Waarom een extra div maken als je de footer ook clear:both; mee kunt geven... En alles in 1 div zetten is ook onhandig, stel dat de header een full width achtergrond kleur heeft?
Ik zou gewoon voor zoiets als dit gaan:
<header>
<div>
<div content> (eventueel nog section van maken)
<div sidebar>
</div>
<footer>
En bootstrap? Waardeloze zooi ja, je krijgt er een hele boel extra divs mee. Wat je normaal met 1 f 2 divs doet moet je bij Bootstrap l opeens met 3 of 4 divs doen. Gewoon waardeloos. Ook laad je extra css in waar je hooguit 10% van gebruikt (de columns worden eigenlijk alleen gebruikt, wat ik overrated zooi vind). De enige mensen die Bootstrap gebruiken zijn mensen die niet zelf met HTML/CSS overweg kunnen, of bedrijven die willen 'bezuinigen' en snel dingen in elkaar willen zetten zonder echt over kwaliteit na te denken en toch een hoofdprijs voor hun product vragen.
Tja, lekker vriendelijk zijn we weer. Frontender of niet, resultaat is het belangrijkste. Ik weet mijn weg prima te vinden met HTML & CSS. Heb ik het geduld om uit te plooien hoe deze website op tablets / phones draaien, etc? Nee.
Jouw "werkgever" zal het een worst wezen hoe kwalitatief de website in de achtergrond is. Functioneert het, dat is de vraag. Hoe sneller, hoe beter en dat heeft niets met bezuiniging te maken.
Overrated zooi? Nouw, whoopdiedoo die paar divjes en een beetje CSS code? Als je je daar zo ongerust overmaakt kan je ook gewoon een tooltje tebruiken die alle css code samen voegt en de tags die niet gebruikt worden eruit gooit. Compress die code en voilla.
Ik persoonlijk krijg niets af als ik "alles" perfect wil. Ik maak alleen mijn code goed en "perfect" en die html & css zal me echt een worst wezen. Zolang het maar werkt.