Ik zoek een manier om 5 input velden tegelijk in MYSQL te zetten.

Is de beste manier een array te maken en deze vervolgens met een conditie in MYSQL te inserten?

Ter verduidelijking: het is de bedoeling dat via de browser meerdere tabellen kunnen worden aangemaakt.
Ik ben benieuwd naar wat je van plan bent. Want waarom wil je database-tabellen toevoegen? Tabellen moet je namelijk niet zien als 'hoofdstukken' om data in onder te verdelen.
- Aar - op 04/06/2015 08:48:22

Ik ben benieuwd naar wat je van plan bent. Want waarom wil je database-tabellen toevoegen? Tabellen moet je namelijk niet zien als 'hoofdstukken' om data in onder te verdelen.

Op welke manier moet ik tabellen dan zien?

[size=xsmall]Toevoeging op 04/06/2015 09:17:51:[/size]

Op welke manier kan ik een superglobal &_POST['variabele'] in een loop toewijzen aan een indexvariabele?
Bedoel je niet kolommen in plaats van tabellen?
Je kunt alle velden van het form afvangen met jQuery.serialize, je hebt dan een json object met de namen en waarden van de inputs.

Wanneer je gebruik maakt van een class zoals MeekroDB kun je de array op de volgende manier opslaan;
DB::insert('jouw table', array($array));

Wanneer de input namen afwijken van de table, zou het op de volgende manier kunnen;
DB::insert('jouw table', array('kolom 1' => $array['voornaam'], 'kolom 2', $array['achternaam']));
Klim geit op 04/06/2015 09:45:28

Bedoel je niet kolommen in plaats van tabellen?
Je kunt alle velden van het form afvangen met jQuery.serialize, je hebt dan een json object met de namen en waarden van de inputs.

Wanneer je gebruik maakt van een class zoals MeekroDB kun je de array op de volgende manier opslaan;
DB::insert('jouw table', array($array));

Wanneer de input namen afwijken van de table, zou het op de volgende manier kunnen;
DB::insert('jouw table', array('kolom 1' => $array['voornaam'], 'kolom 2', $array['achternaam']));

Ik gebruik alleen php. Ik bedoel echt tabellen en dat houdt ik zo.
Tabellen zijn bedoeld voor verschillen tussen records. Je moet tabellen nooit gebruiken als aantallen.

Ik weet niet precies wat je doel is, en hoe je datastructuur nu is. Maar als voorbeeld kan je denken aan tabellen genaamd: auto's, personen, woningen. Of 'koppel'tabellen om woningen te koppelen met personen.

Verdiep je eens in 'databasenormalisatie' en er gaat een wereld voor je open, als je makkelijke en schaalbare databasestructuren wilt opzetten in een handomdraai.
@AAR ik ga me tzt zeker verdiepen in databasenormalisatie.

Voor nu ga ik er voorlopig vanuit dat ik de variabelen in een array kan gaan zetten.

Wacht niet te lang om je door te lezen voor databasenormalisatie. Als je eenmaal de verkeerde weg in bent geslagen, kom je er lastig weer uit.

<?php

echo "<form method = 'POST' target = '_blank'>";
		for($x = 0; $x < 5; $x++)
		{
			echo "<input type = 'text' name = 'variabele' /></br>";
		}
		echo "<input type = 'submit' value = 'send' /> ";
			echo "</from>";
?>

in bovenstaande script is variabele 5 x nodig en wil ik dit in een array plaatsen, en daarna hiervan 5 tabellen maken in MYSQL. Moet ik name = 'variabele' gebruiken of name = 'variabele[]' ? En waarom?
Misschien is het handig om even uit te leggen wat je exacte doel nou is?
Wat voor data wil je opslaan? En wat is de bedoeling?

Met het antwoord op deze vraag kunnen we een gepast advies geven over hoe je de database in kan richten, en hoe je de data het beste kan verwerken. Want ik durf te wedden dat je ergens een foute stap maakt, waarmee je je zelf later flink in de nesten mee zal kunnen werken.

Verder moet de waarde van name variabele[] zijn. Hoewel de naam niet echt logisch is. Na het versturen van je POST-formulier staat alles in een array.

Reageren