Hey mensen,

Het knopje om mijn monitor aan- en uit te zetten is een "soft-touch" button. Het is dus niet een schakelaar die je in- of uitdrukt, maar gewoon een knopje waar je even tegenaan duwt. Nu vroeg ik me af ... is het mogelijk om je monitor automatisch in of uit te schakelen zodra je je computer aanzet of afsluit? Nu moet ik dat telkens handmatig doen, terwijl je eigenlijk zou denken dat het ook automatisch zou moeten kunnen. Echter, als ik op Google ga zoeken, kom ik alleen topics tegen die gaan over energiebeheer en het na xx minuten uitschakelen (energiebesparing) van de monitor. Maar dat bedoel ik dus niet. Ik wil echt weten of de monitor automatisch kan in- en uitschakelen zodra de computer aan- of uitgaat.

Weet iemand dit toevallig?
Die kende ik nog niet.

Die usb moet in de pc maar dan moet je er wel voor zorgen dat je usb niet powered zijn als de computer uit staat anders werkt het nog niet. Meestal staat die functie uit maar anders moet je in je bios zijn als ik me niet vergis.
Geinig inderdaad. Als ik m'n spullen een keer ga vervangen dan is dat wel een leuke toevoeging.
Ik heb ooit in een pc-blad iets erover gelezen. Een man had een USB-kabel opengeknipt en die gekoppeld aan een schakelaar in een stekkerbox. Als de computer uitging, gaf de USB ook geen spanning meer, en daardoor ging de schakelaar uit en ook de hele stekkerbox. Ik zal even googlen of ik het terug kan vinden
Dat gaat dus met een relais. Een relais die is aan te sturen met 5 volt, en die vervolgens 220 Volt kan schakelen.
Klopt. Ik kan het artikel niet terug vinden, dacht dat het in pc-magazine stond. Maar als je een beetje handig bent met electronica is het ook zelf wel te bedenken
Hopelijk is het te lezen. Mijn handschrift is niet echt om naar huis te schrijven.

Reageren