PHP/MYSQL is vrij onlogisch in het toepassen van quotes, double qoutes en backticks zoals " ' ` .
Als ik CREATE TABLE `$var` doe dan werkt dat, maar bij een andere query zoals INSERT INTO niet.
Ik krijg de volgende foutmelding
Fout:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''.` `.' (linkoms, linkadd) VALUES ( 'aaa', 'http://www.aa.com' )' at line 1
zijn toegevoegd aan de database (regel 2)
Het blijft echt vaag voor me. Het lijkt nu echt alsof je een variabele gewoon helemaal niet kunt gebruiken binnen een conditie.
Zijn er situaties die jullie je kunnen voorstellen of herinneren waarin een variabelen ineens binnen een conditie niet meer werkte?
Welke reden heeft PHP om de werking niet meer bruikbaar te maken?
Dingen echoën kan dus ik zie dat de if conditie werkt, maar zodra ik var_dump gebruik is het resultaat null dus is de mysql query leeg dus heb i k een error melding.
Ik begrijp niet helemaal het doel van het gebruik van filter_input. Ik heb het eens getest en ik ben ineens wel van die vervelende Undefined Variabele meldingen af.
Maar var_dump geeft nog steeds null.
Ik word er helemaal niet blij van en het is niet motiverend.
We zijn nu al 3 pagina's heen en weer aan het communiceren pingelen. Misschien wordt het eens tijd dat we wat overzicht creëren. Daartoe stel ik het volgende voor:
Lever de volgende stukken informatie aan:
1. het script / de code met je formulier
2. het script / de code die het formulier verwerkt
3. de stappen die je doorloopt die leiden tot een bepaald resultaat
4. een omschrijving van wat er daadwerkelijk gebeurt en wat je verwacht dat er zou moeten gebeuren
De hele tijd gaan er flarden van de puzzel heen en weer en dit heeft tot nu toe niet zoveel opgeleverd.
Een onvolledige situatieschets van een probleem analyseren (laat staan oplossen) is nagenoeg onmogelijk.