>> In de praktijk vind ik dat dit veel spam oplevert. Maar ieder zijn keus natuurlijk
Dat is dus een beetje mijn vraag. Zijn er bijv. "bots" die alle domeinnamen afgaan en automatisch spam sturen naar info@domeinnaam ? Of moeten ze het e-mailadres echt tegenkomen op een website? Van de ene kant vind ik [email protected] wel "vriendelijk", maar als dat dagelijks tientallen spam-mails oplevert is het toch wat minder.
>> Spam? Dat ken ik niet, want Gmail haalt alles binnen en filtert dat ;)
Hoe haalt gmail jouw niet-gmail mailadressen dan op?
Via instellingen (tandwiel rechtsbovenin)
En dan gewoon via POP3.
Kan volgens ook via IMAP.
Ik haal zelfs een postvak met IMAP op met PHP om automatisch bijlagen uit mails te halen, op te slaan en rond te mailen, geactiveerd door een cronjob.
Zie www.hervormdgiessenburg.nl/nieuwsbrieven/
De vraag is dan niet aan mij gesteld: maar nee, ik krijg eigenlijk géén spam op contact@zlpo, mail@zlpo of [email protected]
Wel al 2x een mailtje gehad wat niet voor mij was, maar voor bijvoorbeeld [email protected]
Typefout, maar dat hoort erbij. Dat wordt dus ook niet aangemerkt als spam.
En zijn jouw mailadressen ergens zichtbaar op je site? Denk je dat je geen spam krijgt omdat het wordt gefilterd, of omdat niemand (bots) het mailadres kent?
Mijn 06-nummer, KvK én emailadres zijn allemaal zichtbaar op http://zlpo.nl/
Zo ook andere adressen op www.eddyerkelens.nl ;)
Nee, geen spam. Zal wel gefilterd worden door Gmail. Maar dat is ook één van de redenen dat ik alles bij Gmail deponeer en niet zelf met een mailbox (IMAP) ga zitten werken.
Ah oké, thanks. De grote vraag is nu of inderdaad gmail dat allemaal filtert, of dat er gewoon niet naar jou gespamd wordt ;) Maar ja, dat is natuurlijk vrij lastig vast te stellen.