Hallo,

Is het mogelijk dat ik op enkele domeinnamen op een andere server gegevens uit de database daarvan haal, maar dat ik op de domeinnaam van de database bepaal welke gegevens en dat de mensen die de gegevens eruit halen NIET de inloggegevens van de database kunnen halen.

Ik dacht aan een API, maar hoe te werk?
Heb je zelf het beheer over de website op de andere domeinnaam?
Ik heb het beheer over de andere domeinnamen, maar anderen het hoofdbeheer, die kunnen mij de toegang ontzeggen.
In dit geval is het verstandig om een API te bouwen, als je wilt dat anderen toegang krijgen tot jouw data alleen.

Opzich is een API bouwen niet heel lastig, je moet gewoon aan de hand van GET-requests de juiste query kunnen generen, en de juiste output leveren. Dit kan gewoon HTML zijn, maar ook XML of JSON.
Het laatste wordt veel gebruikt tegenwoordig.
Hoe moet ik de outpout leveren? Want uit het bestand komen meerdere strings

Toevoeging op 09/09/2015 16:51:41:

Overigens wil ik ook controleren of diegene wel toegang heeft tot mij, door een unieke code, dat kan gewoon in de url meegegeven worden waar die het haalt toch? api.php?key=4898292982982
Kan je wat meer concreter vertellen waar de data vandaan komt, en het het opgeslagen en geformatteerd is?
De data komt uit een database, en is platte tekst en 1 kolom is html.
Zoiets;

[code]<?php

if($_GET['key'] == '837403754394573674')
{
echo json_encode("wat dan ook");
}
else
{
echo 0;
}
?>
Ikzelf zou geen HTML meegeven naar de bezoeker, omdat hij vast zijn eigen opmaakt wilt gebruiken. Als je diverse soorten data hebt (productnamen, beschrijving, prijzen etc..) dan kan je die elk in een eigen array-element plaatsen.
Ja, aar dat klopt ja! Bedankt!

Hoe kan ik nu met de code van eddy op mijn domeinnaam die data weer ophalen bij de andere site?
En kan het niet gewoon met een string inplaats van json?
Ja, je kan het ook als losse string meegeven. Verder kan je met de basic MySQLi-functies wel een query maken en deze fetchen, naar een zichtbaar resultaat.

Reageren