Doormiddel van uniqid() gekoppeld aan een locatie van het bestand, en deze in een database op te slaan is het mogelijk om een tijdelijk link te maken, waardoor de gebruiker het bestand kan downloaden.
Echter in de Headers van Firebug is de exacte locatie nog altijd terug te vinden.
Uiteraard kan ik via mod_rewrite dit nog (deels) aanpassen. Maar het gaat om vele bestanden
waarvan ik wil dat ze voor 1 keer of een bepaalde tijd toegankelijk zijn zonder dat de exacte locatie
kan worden achterhaald. Voor iedere locatie een mod_rewrite (tijdelijk) aanmaken lijkt mij geen optie.
Iemand een idee hoe dit wel te bewerkstelligen, zonder in te loggen?
Die URL is zelf al een 302 header, waarbij je de location-header moet volgen.
Kijk zelf maar op web-sniffer:
Het volgen kan met cURL, met het gebruik van de CURLOPT_FOLLOWLOCATION (true) parameter.
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar die mp3test.mp3 heb ik gedownload en op mijn server gezet. Immers is het doel de mp3 af te spelen in de webpagina waarbij het bestand buiten de webroot staat.
Die mp3 wordt aangeroepen door een PHP-script. Dus laat die PHP-file eens door web-sniffer 'sniffen'?
Deze moet de headers tonen die de MP3-file ook daadwerkelijk heeft. Dus beiden moeten gelijk zijn.