Door
Onbekende gebruiker
op 30-09-2015 22:19
gewijzigd op 30-09-2015 22:20
3.570 views
Hallo forumleden, ik zit met een probleem. ik moet een soortvan calculator maken. Ik moet zeg maar een <option oppervlakte, omtrek en inhoud hebben. ernaast moet ik een lege text hebben om iets in tevullen. en naast dat komt een button berekenen. als ik die knop druk dan moet er een antwoord komen van bijvoorbeeld oppervlakte: (vul je bijvoorbeeld 4 in) dan is het 4*4= 16 vierkante meter.
dit is wat ik nu heb ik hoop dat jullie me kunnen helpen thankss!
Ten tweede moet je functies zien als "losse kleine programma-tjes". De code die in de functie staat doet niets zolang je de functie niet aanroept. Daarom is het handig om je functie(s) bovenaan je code te zetten of in een separaat bestand die je vervolgens inlaad. Onderin je code komt je output:
Verder: Ik zie wat onvolledig stukjes HTML en ik mis nog wat verplichte HTML elementen. Wat denk je dat de functie return-ed? $t is een niet bestaande variabele.
?
Onbekende gebruiker
30-09-2015 22:45
Bedankt,
Ik heb het geordend maar het wil maar niet lukken om een uitkomst te krijgen als ik iets in het input"text" gedeelte wat typ. ik weet niet of ik wat fout heb gedaan maar het komt er maar niet
Ook miste er in jouw eerste bericht een ; op regel 6. Dat zou tot een foutmelding moeten leiden. Zijn de foutmeldingen uitgeschakeld? zet dan het volgende helemaal bovenaan in je code:
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', '1');
?>
Maar ik het lukt me echt niet :( ik kom maar niet verder. ik heb al meerdere keren gekeken naar uw simpele code maar die werkt volgens mij ook niet? Kunt u mij nog even helpen?
Je mist nog een puntkomma op regel 5. Ik zag dat ook iets later en dus moest ik dat nog even snel wijzigen. Het staat er nu wel in.
?
Onbekende gebruiker
30-09-2015 23:41
toppppppppp heb het gezien bedankt!!!!!!
Toevoeging op 30/09/2015 23:44:39:
Hoe laat ik trouwens die inhoud en omtrek werken? ik heb ze geduplicate en Oppervlakte gewijzigd in Omtrek maar dat wil niet helpen! want dan doet de oppervlakte functie niet meer