Goedemiddag allen,

Ik wil graag alle beginletters in een variabele laten omzetten in hoofdletters.

Bijvoorbeeld:
'prins bernhardstraat' moet worden 'Prins Bernhardstraat'

Nu gebruik al wel de functie:
$adres = ucfirst(strtolower($_POST['adres']));

Maar deze functie doet alleen het eerste woord in de variabel dus geeft terug:
'Prins bernhardstraat'

Wie kan mij op weg helpen?
Graag gedaan ;-)

(Let er wel op dat je ook de nodige beveiliging inbouwt en niet zomaar alles wat mensen intypen in de database opslaat.)
zeker. ik heb er sowieso een strip_tags inzitten voor alle formuliervelden. Daarbij heb ik de input velden welke door de api worden gevuld op <disabled> staan waardoor mensen niet zelf kunnen rommelen in de input velden welke automatsich worden aangevuld.

Nogmaals bedankt en fijne dag verder

>> Daarbij heb ik de input velden welke door de api worden gevuld op <disabled> staan waardoor mensen niet zelf kunnen rommelen in de input velden welke automatsich worden aangevuld.

Ik vraag me af of je daar op kunt vertrouwen. Via software kun je de post-waarden voor het verzenden wijzigen. Ik zou daar dus niet helemaal op vertrouwen.

Jij ook fijne dag.
Je hebt gelijk inderdaad. Het blijft lastig om optimaal te beveiligen. Zelfs met versleuteling ben je niet 100% safe. Het blijft 'elektronisch' en dus te kraken. Maar goed, probeer altijd wel iets aan beveiliging te doen
Toch knap dat Ozzie precies kan raden wat jij in je script hebt staan ;).
Volgende keer wat meer code geven, dan hadden we dat ook gezien.
En vertellen dat je de informatie uit de API haalde én dat die correct is, maar in het geval van updaten blijkbaar wordt gewijzigd, had veel gescheeld.
>> Toch knap dat Ozzie precies kan raden wat jij in je script hebt staan ;).

Staat gewoon in z'n allereerste bericht ;-)

Reageren