Hallo mensen,

Ik heb een website , ik mis een iets , namelijk ik wil graag onder aan kan aangeven Je recente geschiedenis op de website.
dus welke artikelen heb je bezocht dat laatste 5 daar zichtbaar wordt.
Heeft iemand een idee ?
ik gebruik php met template (TPL).
mijn website is www.mazadxana.com ps als link niet mag vanwege reclame u kunt verwijderen .

Dank.
Je hebt een kolom voor de unieke cookieID en eentje voor de URL.
Ik krijg fout melding bij aanmaken db.
is het niet mogelijk om met java script dat te doen?
Je kan met JavaScript wel iets in een cookie opslaan, maar persoonlijk vind ik MySQL robuuster. Vooral als je later dit wilt koppelen aan een gebruikers-account, zodat je het op meerdere locaties kan bekijken.

Alex alexander op 05/10/2015 22:34:35

Ik krijg fout melding bij aanmaken db.

Welke melding? Wat concretere antwoorden zouden wat meer helpen.

Het doel is dat gebruiken kan zien wat heeft hij voor laatst gezien welke artikelen heeft hij geklikt. Net zo als bij lightinthebox onder aan de website kan je zien welke artikelen heb je laatst bezocht.,

Dat begrijp ik, maar waar loop je in vast bij het aanmaken van de database?
bij aanmaken database
ik heb gemaakt class_recent_view 2 kolommen
dan gaat na volgende stap moet je allemaal waarde geven aan de database.. daar geeft rode balk error kolom aanmaken.
Kan je wat over die error vertellen? Want er bestaan veel errors.
Wat vul je precies waar in? Maak anders eens een screenshot van je databasebeheer-programma (phpMyAdmin?), en upload die op TinyPic.

Ik zet zelf in dat je een waarde toepast op een veld die niet bij het datatype past.
Opnieuw gemaakt en het is gelukt.
dus de database is al klaar nu die php code in index.php zetten toch?
Ja, maar dat is alleen om een code te genereren. Je zult zelf met setcookie() nog een cookie aan moeten maken als deze nog niet bestaat.

En dan nog bij elke view de locatie opslaan met een INSERT INTO query.
Moet dat een bestand zijn of moet het in databse?
en als dat bestand is een php betstand of wat anders?

ik heb nu deze code <?php md5(uniqid(rand(), true)); ?> in index.php
nog geen error.

dus voor uitlezen en laten zien op index.php moet ik dze code $_SERVER['REQUEST_URI'] in de indx.tpl zetten
of heb ik het fout

Reageren