Hallo allemaal,

Wie weet er een ander woord voor "aangeleverde zooi" :-)

Ik zoek een kort zelfstandig naamwoord (dus geen (afgeleid) werkwoord) dat aangeeft dat het gaat om bestanden/materiaal dat ik heb ontvangen. Deze vraag heeft overigens niks met programmeren te maken.

Stel ik moet voor een klant een website maken en die klant levert mij per mail alvast wat teksten en foto's aan. Nu wil ik alles wat die klant mij aanlevert in een apart mapje zetten met een duidelijke korte naam, zodat ik weet dat ik in die map alle aangeleverde bestanden kan terugvinden.

Het moet een naam zijn die ongeveer dezelfde strekking heeft als "Ontvangen", maar zoals ik zei moet het geen afgeleide zijn van een werkwoord. Ik zoek dus een zelfstandig naamwoord met de betekenis "Bestanden die aan mij zijn toegestuurd" maar dan in 1 kort woord :) Iemand een idee?
Incoming of inkomend zou je kunnen doen. Het maakt voor de klant niet uit hoe het heet. Als het maar duidelijk is en neutraal of formeel klinkt.
Aar, thanks. Het gaat niet om de klant. Het is puur voor mezelf. Ik zoek een logische naam.

Ik gebruik overal zelfstandige naamwoorden en zoek dus een zelfstandig naamwoord.

Jouw suggestie "inkomend" dekt weliswaar de lading, maar is helaas geen zelfstandig naamwoord.
Bestanden die gestuurd zijn worden vaak kopij genoemd, zoiets?
Kopij is het niet. Dat heeft te maken met de aanlevering van redactionele artikelen.

Bronmateriaal is ongeveer wat ik zoek. Dat is een optie. Alleen is het nog steeds een lang woord. Maar tot nu toe wel het beste.
Ozzie PHP op 07/10/2015 23:55:04

Bronmateriaal is ongeveer wat ik zoek. Dat is een optie. Alleen is het nog steeds een lang woord.

Bron

Ja, haha ... is welk kort inderdaad ;)

Is er niet een ander kort woord te bedenken voor "materiaal", dus bronxxx ??
In het Engels zou dat customer input zijn en de verkorte vorm input kun je ook in het Nederlands gebruiken.
Ik gebruik altijd 'meuk'.
post of postbus of inbox

Reageren