Eerder dit jaar heb ik het er ook al eens over gehad, maar nu is het concreet. Ik wil deze week een photo-editor aanschaffen voor grafisch werk. Liefst zou ik gewoon Photoshop kopen, maar die is nogal duur.
Kan iemand één van beiden aanraden op basis van eigen ervaring (of ervaring van bijv. collega's)?
PhotoPlus lijkt mij het makkelijkst omdat die qua bediening heel erg lijkt op PhotoShop wat ik gewend ben, maar misschien zijn er toch goede redenen om voor PaintShopPro te kiezen (of wellicht nog een andere editor)?
Ik wil de editor gebruiken voor webdesign, dus denk aan fotobewerking, grafische elementen ontwerpen en banners maken.
Photoshop, koop het niet download het en omzeil de trial periode.
Bedrijfsmatig, no problem. Ik ken zat mensen die het gebruiken.
Totdat je ooit eens behoorlijk ge**** wordt. En het feit dat je bedrijfsmatig bezig bent bent valt zwaarder dan dat je particulier bent. Niet echt het juiste advies...
Gimp heb ik ook geprobeerd, maar het is erg instabiel.
@Rickert
Voor een groot bedrijf niet veel, maar dat ben ik nog niet :) En € 10 per maand is toch weer € 120 per jaar. Als ik nu een progje koop van € 50 en ik doe daar 2 jaar mee, dan scheelt me dat toch weer € 190.
?Onbekende gebruiker
13-10-2015 15:37
Ik snap je een beetje. Als je namelijk als bedrijf 120 per jaar, waar je de btw terug van kan vragen, veel vindt zit het denk ik niet goed met de onderneming en klopt je balans of iets niet.
Ik praat over ex. btw en ik ben beginnend, dus als ik iets kan besparen zou ik wel dom zijn om dat niet te doen ;-)
?Onbekende gebruiker
13-10-2015 15:45
Hoe beginnend ben je? Ik ben ook ergens begonnen. Daarom zeg ik, doe het eerst kosteloos en pak daarna wat je kan veroorloven.
Er is altijd een investering nodig en of die nu voor 6 maanden illegaal is, daar word niet naar gekeken.
Photoshop ken je en vindt je fijn werken toch?
Ik dwing je nergens toe maar denk er goed over na voordat je derde rangs software aanschaft.