Ik heb een eigen server staan met daarop Apache 1.3.23 en PHP draaien. Nu wil ik graag een reactie formulier maken die mij een email stuurt, dit kan met de mail() functie binnen php. Als ik een form maak met de juiste parameters krijg ik als resultaat in mijn browser : <b>Server Error in e:\web\email.php on line 14</b>
In de PHP.ini heb ik de SMTP als op de SMTP van mijn ISP gezet zodat er altijd een werkende SMTP is. Is deze fout en fout in mijn script of ligt dit aan mijn server???
Hallo ik heb ook een probleem met apache of mijn php script is niet goed.

Ik krijg de foutmelding:

Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in d:\appserv\www\login\registreren.php on line 83

Ik heb de smtp wel goed ingesteld en mijn email adress ook.

Ik heb voor de zekerheid maar even dat script gebruikt wat hierboven stond. Maar helaas het werkte nog niet.

Wat moet ik nu nog doen om email te kunnen versturen vanaf mijn eigen server?
In welke file heb je de SMTP aangepast?

Er staan er namelijk 2 op je HDD.
c:\apache\php\php.ini en in c:\winnt\php.ini

Volgens mij wordt de 2e niet gebruikt, maar de eerste, dit heeft bij mij het probleem opgelost.

Succes.
Dat lijkt me een logische fout - er wordt immers naar een smtp server op localhost gezocht - ik ga er vanuit dat je die daar niet hebt draaien.

Grtz,

Arend
ik had ook het probleem dat ik deze melding kreeg ongeacht het aanpassen van mn php.ini file :

Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in d:\appserv\www\login\registreren.php on line 83

Ik heb dit nu kunnen omzeilen door een aanpassing in mijn php formulier.
Met de volgende regel omzeil je het php.ini bestand.
Misschien niet zo netjes, maar het werkt wel :)

ini_set("SMTP", "smtp.provider");
Pff kun je het net zogoed gelijk goed aanpakken en de PHP.ini gewo0n veranderen ...
Pff, dat werkte dus niet he, zoals in bovenstaande berichten werdt aangegeven ...

Reageren