Niet helemaal een PHP probleempje maar wel een .htaccess probleem.
Ik heb een oude url die ik beter wil hebben voor SEO optimalisatie.
Op dit moment is dat: /nieuwsarchief/nieuws_id/5603/
Ik wil dat dit wordt: /nieuwsarchief/id/5603/
Opzich niet zo moeilijk natuurlijk maar ik wil ook dat als je perongeluk nog terecht komt op de oude url dat je doorgestuurd wordt naar de nieuwe url.
Het kan zijn natuurlijk dat mensen de oude url op een site hebben staan of in Google en ik wil wel dat dit blijft werken.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Via htaccess of via een header? Als het via een header moet hoe moet dit er dan uit komen te zien en waar moet dit terecht komen?
IVO p, dankjewel voor je reactie.
Hij geeft een 301 weer dat hij is verplaatst maar geeft nog niet het artikel weer.
Dit is wat ik nu heb:
RewriteRule ^nieuwsarchief/id/(\d+)/(.*)$ index.php?p=nieuwsarchief&nieuws_id=$1&titel=$2
RewriteRule ^nieuwsarchief/id/(\d+)$ index.php?p=nieuwsarchief&nieuws_id=$1&titel=$2
Dit werkt dus voor de clean url.
Maar nu wil ik dus nog dat die
oude url naar het nieuwe gaat.
Met lukte het niet:
Rewriterule nieuwsarchief/nieuws_id/(\d+) /nieuwsarchief/id/$1/ [R=301]
Toevoeging op 24/10/2015 12:54:16:
IVO p, dankjewel voor je reactie.
Hij geeft een 301 weer dat hij is verplaatst maar geeft nog niet het artikel weer.
Dit is wat ik nu heb:
RewriteRule ^nieuwsarchief/id/(\d+)/(.*)$ index.php?p=nieuwsarchief&nieuws_id=$1&titel=$2
RewriteRule ^nieuwsarchief/id/(\d+)$ index.php?p=nieuwsarchief&nieuws_id=$1&titel=$2
Dit werkt dus voor de clean url.
Maar nu wil ik dus nog dat die
oude url naar het nieuwe gaat.
Met lukte het niet:
Rewriterule nieuwsarchief/nieuws_id/(\d+) /nieuwsarchief/id/$1/ [R=301]
De R-flag betreft een externe redirect (optioneel met HTTP status), dit moet dus een volledige URL zijn. Hier moet dus nog http://je.domeinnaam.com voor.