Allen ik heb een raar fenomeen

ik wil een php include in een pagina.
dit werkt perfect in de pagina zelf als ik onderstaande intype

<td width="201"><?php include("datumdropdown.php");?></td>

maar als ik echter deze pagina in een Case functie steek waar ik al mijn html wil echoen
dan krijg ik de melding als in de titel

<?php
echo"    <td width='201'>". include('datumdropdown.php')."</td>";
?>

Failed opening 'datumdropdown.php' for inclusion (include_path='.')

wat doe ik mis?
Frank Nietbelangrijk op 09/11/2015 09:22:38
nagedacht

That's asking alot.

EDIT: @Frank wat je hierboven beschrijft, zo zou ik het ook aanpakken (functionele onderverdeling). Een beginneling moet gaandeweg zelf het nut hiervan inzien. In eerste instantie zijn vragenstellers hier ook niet vaak geïntereseerd in het "hoe" of het "waarom", maar alleen maar in het "wat", met andere woorden een directe (ad hoc) oplossing voor het probleem in kwestie.

allen,

ik begrijp jullie punten allemaal
ik gebruik ook verschillende folders waar ik mijn scriptjes (die ik achteraf include), config, fotos bewaar
niet alles in 1 map.

voor het overzichtelijk te houden.

@thomas idd als je een probleem heb dan wil je ad hoc een oplossing of toch een punt waarop je verder kan bouwen.

ik probeer zo dadelijk de functie van Arien, ik heb met dit nog niet al te veel gewerkt.

en waarschijnlijk zullen er vele mogelijkheden zijn om dit op te lossen en als ik mijn totale code laat zien zal er ook veel commentaar ("hulp") op komen, maar iedereen heeft zijn werkwijze en probeert stilletjes aan te groeien in de code.

apprecieer de commentaar en we werken verder.

Reageren