Ik ben op zoek naar een script waarmee klanten foto's kunnen uploaden naar een map in mijn public_html
Ik ga namelijk kalenders etc ontwerpen die ze kunnen bestellen maar dan moeten ze wel foto's kunnen uploaden.
heeft iemand zon script?

mvg
Oke... WTF?

Je vraagt naar bepaalde functionaliteiten die Verot.net (upload class) allemaal in zich heeft.

Waarom ga je in GODSNAAM voor een procudurele oplossing met *aguhm* pauper code *aguhm*

Ik smeek je, pak die class en probeer het 1 en ander, gaat je echt helpen.
Wat Rickert zegt ^

Met die Verot.net-class heb je alle beveiliging al in je, je bespaart een hoop code, er zit foutafhandeling in, en je kan je uploadsysteem zelfs in de toekomt makkelijker uitbreiden met nieuwe functies die al in de class inzitten. Denk eens aan resizen, watermerken, toevoegen van borders, fading, contrast, draaien van foto's etc....

Ik zeg: DOEN!
Neemt niet weg dat de topicstarter zich daarnaast zou moeten verdiepen in hoe file uploads in het algemeen werken (want het lijkt er niet op dat hij hier kaas van heeft gegeten).

Bij wijze van oefening zou je vervolgens een soort van upload functionaliteit in elkaar kunnen draaien zodat je hier ook wat gevoel voor krijgt.

Dan zijn er vervolgens waarschijnlijk allemaal eisen en wensen ten aanzien van functionaliteit, die je zou kunnen toetsen in bovengenoemde klasse inderdaad. Voordelen van dit soort langer bestaande libraries zijn dat ze al langere tijd door meerdere mensen zijn gebruikt wat de kans op bugs / security gaten etc. verkleint en ook een breed scala van toepassingen binnen "file uploads" zal dekken zoals Ariën al omschrijft.

Maar iemand simpelweg zeggen "daar moet je instappen" werkt meestal niet. Het lijkt me veel handiger dat 'ie zelf tot deze overtuiging komt.

Reageren