Achtergrond
ik heb een onderhouds tabel en een klanten tabel
in de onderhouds tabel is een link naar de klanten (een klant ID)
nu wil ik een lijst tonen van alle klanten waar het jaarlijks (of 2 jaarlijks) onderhoud bijna vervalt
dus wil zeggen de query roept alle items op die tussen 15-10-14 en 15-11-14 in de tabel staan voor jaarlijks onderhoud en 15-10-13 en 15-11-13 voor 2 jaarlijks onderhoud.
deze query werkt.
<?php
$onderhoudj="Jaarlijks";
$onderhoudjj="2jaarlijks";
$exp1j= date('Ymd', time() - 31536000); // huidige datum -1 jaar
$dom1j= date('Ymd', time() - 34128000); // huidige datum -1 jaar + 30 dagen
$exp2j= date('Ymd', time() - 63072000); // huidige datum -2 jaar
$dom2j= date('Ymd', time() - 68256000); // huidige datum -2 jaar + 30 dagen
$sql_onderhoud= mysql_query("SELECT *,DATE_FORMAT(Datum_onderhoud, '%d.%m.%Y') AS datum
FROM onderhoud
WHERE (typeonderhoud='$onderhoudj' AND Datum_onderhoud BETWEEN '$dom1j' AND '$exp1j')
OR (typeonderhoud='$onderhoudjj' AND Datum_onderhoud BETWEEN '$dom2j' AND '$exp2j')
ORDER BY Datum_onderhoud ASC");
?>
hieruit krijg ik de Klant_ID zodat ik weet wie dit is.
nu wil ook de naam tonen + adres ,... van de klanten waar hun onderhoud bijna vervalt.
ik had gedacht met een join, maar dit geeft telkens een error, heb al verschillende tuts nagegaan maar lukt mij niet om een goed resultaat te bekomen dit is de query
<?php
$sql_onderhoud= mysql_query("SELECT
klanten_gegevens.Naam,
klanten_gegevens.Voornaam,
klanten_gegevens.email,
klanten_gegevens.Adres,
klanten_gegevens.Huisnummer,
klanten_gegevens.Toevoeging,
klanten_gegevens.Postcode,
klanten_gegevens.Gemeente,
klanten_gegevens.Id_klant,
onderhoud.DATE_FORMAT(Datum_onderhoud, '%d.%m.%Y') AS datum,
onderhoud.Klant_ID
FROM onderhoud JOIN klanten_gegevens ON onderhoud.Klant_ID=klanten_gegevens.Id_klant
WHERE (typeonderhoud='$onderhoudj' AND Datum_onderhoud BETWEEN '$dom1j' AND '$exp1j')
OR (typeonderhoud='$onderhoudjj' AND Datum_onderhoud BETWEEN '$dom2j' AND '$exp2j')
ORDER BY Datum_onderhoud ASC");
?>
kan iemand ne tip geven
merci