Dit stuk hieronder werkt. Ik wil echter het result alleen van vandaag (WHERE TIME >CURRENT_DATE)

//identify last row

$count = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM readings3")); //gives number of rows

$result = mysql_query("SELECT * FROM readings3 LIMIT ". ($count-1).", 1 ") ; //gives number of last row
if(!$result)
{
echo '{"status":"failure","error":"query mislukt"}';
exit;
}

Wie helpt me met plaatsen van WHERE time> current_date
Waarvoor?
Om te zien wat er veranderd hoe ik me dat een beetje kan aan leren ,nadruk beetje.
Wat wil je converteren?
Want op zich zijn MySQL-functies zo herschreven naar MySQLi-functies. MySQL als opslag blijft verder gewoon MySQL, en daar verandert weinig aan.

In de meeste gevallen is het gewoon het toevoegen van een 'i' en het toevoegen van een connectie-parameter:
mysql_query("SELECT... FROM... WHERE....");

wordt:
mysqli_query($con, "SELECT... FROM... WHERE....");

Je kan ook de Object Oriented versie van MySQLI gebruiken. Maar voor beginners raad ik mijn manier aan als je het even snel wilt toepassen.
Okee, ik ben bezig met een arduino deze leest kwh meters uit en schrijft naar database.
Met kopieren en plakken kom ik een eind.
Verder heb ik het niet echt veel nodig, maar moet wel werken.
Er zijn veel voorbeelden die staan allemaal met sql.
Zal er eens naar zoeken wat ze allemaal van plan zijn al 10jaar.
Je kan ook de oude functies gebruiken, maar bij een update van PHP naar versie 7 (die bijna een officiële release heeft) zullen die functies allemaal niet meer werken.
Eens bij hostingprovider vragen wat ze van plan zijn.

Reageren