Als je de initiële bloatware installer veilig doorklikt zonder extra meuk te installeren krijg je daarna gewoon pur sang FileZilla updates.
"Ik heb gehoord dat" klinkt niet erg onderbouwd. Mogelijk hebben mensen die dit programma verkeerd gebruikten / verkeerde verwachtingen hadden deze meningen de wereld ingeslingerd? Heb je bronnen die de credibiliteit van dit programma ondermijnen? Ik hoor ze graag. Maar "ik heb gehoord dat" heeft toch een hoog some-people-say-fox-news-network gehalte om eerlijk te zijn (oftewel lijkt nergens vandaan te komen).
Als er echt security gerelateerde problemen waren met FTP software (met een bekende variant als FZ) dan gaat dit nieuws sneller de wereld over dan dat jij "shallow grave" kunt zeggen.
Enne, het is gratis. Wat verwacht je nu helemaal? Als je een fout onderbuikgevoel bij FZ hebt, ga dan voor een betaalde oplossing.
Ik neem trouwens aan dat je het over een FTP client hebt, en niet over een FTP server?
Ikzelf gebruik FileZilla als FTP client voor persoonlijk gebruik, ik heb nergens problemen mee eerlijk gezegd. En tis niet alsof sites waarmee ik via een standaard FTP-verbinding had na verloop van tijd "ineens" gedefaced waren dus tot nu toe heb ik geen enkel signaal ondervonden of gedrag geconstateerd dat deze applicatie niet veilig zou zijn. Het enige wat mogelijk niet veilig is is een (verkeerd) gebruik.
Filezilla slaat de wachtwoorden op als je dat toestaat
En als je dan een virus op je pc binnen haalt dan kan die er met je passwords vandoor gaan.
Maar dat geldt in principe voor elk programma dat passwords opslaat.
Zit hooguit een moeilijkheidsgraad in hoe ingewikkeld ze gecodeerd zijn. Maar ze moeten altijd Door fz teruggedraaid kunnen worden tot plain text.
Kijk eens naar WinSCP. Toppertje. Een aantal andere programma's zoals Putty en Kitty (waarmee je met een server kunt connecten) werkt goed samen met WinSCP, dus dat is ook een voordeel.
Ik heb dit zo vaak gelezen dat ik het niet meer vertrouw, ik heb dan wel malware/virus scanners maar ik vroeg mij af of er alternatieven zijn.
Dit argument zie ik te vaak voorbij komen en eigenlijk nooit met een fatsoelijke onderbouwing.
Vraag: waar ligt de fout als er malware op jouw computer staat?