Ik denk dat hosting bedrijven niet mee zullen werken want dan verdienen niks meer aan SSL certificaten.
Dat geld wel voor shared hosting.
Maar op een VPS ben je vrij om te doen wat je wil.
Er zal in de toekomst vast wel een slimme hostingboer komen die dit als service aanbied op shared hosting.
Als je een eigen VPS runt, dan moet je wel weten waar je aan begint. Zo is het verstandig om het IT-nieuws bij te houden, en je packages op tijd te updaten als er een exploit uitkomt. Uiteraard regelmatig even alles updaten.
Als je een beginner in Linux bent, verdiep je eerst eens in de basis en doe op een eigen server, los van de buitenwereld bij voorkeur) wat ervaring op. Als je er de basiskennis weet (bbestanden en processen beheren, software installeren de beveiliging op orde kunnen hebben), dan kan je een VPS bij je hosting aanschaffen. Bij voorkeur met een handig controlpanel zoals DirectAdmin of Plesk.
Verder heb ik al Letsencrypt op Nginx uitgeprobeerd, en ik liep vast op een SSL-foutmelding van een bepaalde module die mogelijk veroorzaakt wordt door Python. Maar goed, Nginx is nog erg experimenteel.
Ik heb minimaal 5 jaar geleden met ubuntu en fedora gewerkt, niet echt veel gedaan buiten gratis paneel install doen.
Wat ik wel weet us dat directadmin alles vanzelf doet, dan blijft allen upgrades en updates over.
Als je denkt dat directadmin alles vanzelf doet heb je toch een enorm probleem als je een server publiek neerzet. cPanel is veel verder geautomatiseerd, DA vergt veel handwerk qua packages, beveiligingsconfiguratie etc.