Hallo,

Ik heb al best wat Nederlandse steden gezien, maar nog lang niet allemaal. Soms zie ik op tv wel eens een mooie stad of dorp voorbij komen en dan kan ik best verrast zijn door de schoonheid of mooie ligging ervan.

Mijn vraag is ... stel dat jij al het geld van de wereld zou hebben en je even geen rekening zou houden met familie en vrienden die in de buurt wonen ... waar in Nederland zou jij dan willen wonen? Welke stad of dorp zou je kiezen, en waarom? Er is geen goed of fout. De een woont graag in een hele drukke moderne stad, de ander juist weer in een rustig stadje aan zee of een dorpje in de natuur. Echt alles is mogelijk.

Dus stel ... ik geef jou nu een paar miljoen euro om ergens in Nederland een woning te gaan kopen, waar zou je gaan wonen, en waarom juist daar?
Ik houd niet van het drukke stadsleven. Deze om de hoek kan wel weer zo prettig zijn vanwege de supermarkt en het OV.

Doe mij maar een leuk groot huis in het Groene Hart tussen Woerden en Gouda met een flink gazonnetje, en eventueel een overdekt zwembad ;-)
Thanks voor je reactie :) Welk stad/dorp zou je dan specifiek kiezen?
Ik zou niet in Nederland blijven maar verhuizen naar Edinburgh in Schotland. Tot nu toe de mooiste stad die ik gezien heb.
@Mark

Dat is valsspelen ;-) Het moet een Nederlandse stad of dorp zijn.

Overigens moet ik je wel gelijk geven dat het er mooi uitziet!

Nog meer reacties? In welke Nederlandse stad of dorp zou je het allerliefst wonen als je geld genoeg had?
De Amsterdamse Bijlmer lijkt me wel leuke wijk!
[size="small"]Just kidding :p[/size]

Ik zou wel in Maastricht willen wonen eigenlijk :)
Jaren geleden zijn mijn vrouw en ik met een peuter en een dreumes terug verhuisd van de Randstad naar Eindhoven, de stad waar we zelf zijn opgegroeid en we ook onze kinderen wilden laten opgroeien. Nog geen dag spijt van gehad: ik zou lekker hier blijven wonen en hooguit mijn huis verbouwen.

(Wel denk ik dat ik dan een tweede huis in Umbrië zou kopen.)
@PHP Maarten

Ja, Maastricht vind ik ook wel een mooie stad! Ik hou wel van dat Bourgondische. Jammer dat het niet aan zee ligt, dat was helemaal mooi geweest.

@Ward

Eindhoven de geeekste ... ;) Ik denk dat je daar inderdaad goed kan wonen, maar persoonlijk vind ik het niet een hele mooie stad ofzo, maar dat geldt voor veel Nederlandse steden. Vaak zijn ze zo recht toe recht aan. Maastricht heeft een wat Bourgondischer/ouderwetsere uitstraling. Dat vind ik wel mooi. Net als dat plaatje hierboven van Edinburgh ... dat zijn pas mooie gebouwen, maar volgens mij bestaat dat in Nederland niet. Maastricht komt dan denk ik het dichtst in de buurt.
Ozzie PHP op 07/12/2015 13:06:38

Ja, Maastricht vind ik ook wel een mooie stad! Ik hou wel van dat Bourgondische. Jammer dat het niet aan zee ligt, dat was helemaal mooi geweest.

We hebben een dag strand :-)
Zelf zou ik eerder gaan voor een klein dorpje. Woon al mijn hele leven in steden. En als ik weer ga verhuizen, ga ik op zoek naar de rust ^^
>> We hebben een dag strand :-)

Wat voor strand? Je woont zelf in Maastricht begrijp ik? Bevalt dat, is het een leuke stad?

"Wat voor strand?"

Langs de (uitlopers van de) Maas, iets ten zuiden van de stad.

Reageren