Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om push berichten te sturen naar mobiele gebruikers van mijn website.

Inmiddels heb ik het volgende nu:

Notification.requestPermission();

En om de push door te sturen:

var notification = new Notification(title, {
icon: 'icoontje.png',
body: body,
tag: id
});

Nu is de vraag, kan ik op een manier push berichten sturen die op alle mobile devices aankomen?
Kan dit ook op de achtergrond? Dus niet alleen als het scherm aan is van de gebruiker, maar ook zodra de telefoon bijvoorbeeld in de broekzak zit.
>> Nu is de vraag, kan ik op een manier push berichten sturen die op alle mobile devices aankomen?

Nee, niet alle: het besturingssysteem moet het ondersteunen. Bijvoorbeeld oudere versies van iOS ondersteunen notificaties alleen voor native apps, niet voor webapps.

>> Kan dit ook op de achtergrond? Dus niet alleen als het scherm aan is van de gebruiker, maar ook zodra de telefoon bijvoorbeeld in de broekzak zit.

Nee, ook niet altijd: het systeem staat of valt met toestemming van de gebruiker. Vooral bij websites zijn bezoekers minder snel geneigd daarvoor toestemming te lenen dan bijvoorbeeld bij het installeren van een app.

Voor uitgewerkte voorbeelden kan ik MDN aanbevelen:

https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Notifications_API/Using_the_Notifications_API
Bedankt voor je reactie Ward.

Het gaat om een ontwikkeling in een bestaand product. Het is dus een toevoeging.
Normaal gaan we er van uit dat met de tijd iedereen zijn besturingssysteem het ondersteund.

De toestemming van de gebruiker is geen probleem, er moeten alleen berichten verstuurd worden als de gebruiker dit wenst.

De link die je aangeeft die heb ik inmiddels al in gebruik, het nadeel daarvan is alleen ook dat de browser nog actief moet blijven op een mobiel toestel.
Zodra de browser wordt afgesloten kunnen er geen push berichten meer verstuurd worden.

Zo te zien zitten er hier niet veel ontwikkelaars die hier al mee bezig zijn geweest.
Ik ben erg benieuwd hoe anderen omgaan met zaken als deze.
Is er verder niemand die hier al eens mee gewerkt heeft?
Je hebt het over een website en over push-berichten. Dit zijn 2 verschillende dingen. Een website speelt zich af in de browser, en zover ik weet zijn push-berichten ("Breaking news!") gekoppeld aan een native app. Via een website (lees browser) zul je dit soort push-berichten niet kunnen versturen. Je kunt wel een berichtje sturen op het moment dat een gebruiker zijn browser open heeft staan, maar ik weet niet of dat is wat jij bedoelt.
Ik weet niet of dat klopt. Op mijn Android krijg ik regelmatig browsernotificaties van Facebook, ook als de browser niet geopend is. Ik heb de Facebook app niet.
@Ben

Weet je zeker dat je de Facebook app niet hebt? Die zit namelijk op mijn Android-toestel gewoon ingebakken. Ook al schakel je 'm uit, hij wordt vanzelf weer geactiveerd.
@ozzie,
nieuwere browsers kunnen tegenwoordig ook notificaties sturen.
Ofja, de websites kunnen via de browser notificaties sturen.
Moet wel toestemming voor zijn gegeven door de gebruiker.

Push API
Notifications API
@Ozzie ja, dat weet ik heel zeker. Zal ongetwijfeld per distributeur verschillen, maar ik heb een Nexus 5, dus het OS wordt rechtstreeks door Google zonder aanpassingen zoals bijvoorbeeld Samsung ze doet geleverd.
Oké, interessant. Mijn phone is blijkbaar alweer flink verouderd ;-)

Maar ik neem aan dat de browser dan wel open moet staan?

Reageren