Door
Tim Wolf
op 04-01-2016 19:05
gewijzigd op 04-01-2016 19:38
2.400 views
Ik heb hieronder een script staan waarmee je je zelfgemaakte avatar kunt opslaan op je computer als zip bestand of als Facebook profielfoto. Mijn vraag is hoe moet je een zelfgemaakte avatar opslaan naar de server?
[edit="Update"]Update:
Ik bedoel niet dat je een bestand kunt uploaden naar de server maar dat je je zelfgemaakte avatar (gemaakt op de site) kunt opslaan (dit bedoel ik onder uploaden) op een toegewezen plek op de server. Onduidelijkheden mogen altijd vermeld worden.
[/edit]
Met [php]move_uploaded_file[/php] kan je een bestand uploaden. Let overigens heel goed op de veiligheid, want als iemand een uitvoerbaar bestand kan uploaden, zoals .php of .pl (Perl) dan ben je zeer snel het haasje.
Dus controleer op mime-types, de juiste extentie in de bestandsnaam na de laatste punt, en of het een afbeelding is door te kijken of [php]getimagesize[/php] geen juiste dimensies weergeeft.
Nog mooier is een kant-en-klare class, zoals de uploadclass van verot.net.
Met [php]move_uploaded_file[/php] kan je een bestand uploaden. Let overigens heel goed op de veiligheid, want als iemand een uitvoerbaar bestand kan uploaden, zoals .php of .pl (Perl) dan ben je zeer snel het haasje.
Dus controleer op mime-types, de juiste extentie in de bestandsnaam na de laatste punt, en of het een afbeelding is door te kijken of [php]getimagesize[/php] geen juiste dimensies weergeeft.
Nog mooier is een kant-en-klare class, zoals de uploadclass van verot.net.
Sorry voor de onduidelijkheid. Ik heb ondertussen een update gemaakt in mijn vraagstelling. Mijn vraag was hoe ik een avatar (die gemaakt is op mijn site) kan opslaan op een map die ik al toegewezen heb.
Met de functies van de GD-library (waar je zelf images mee kan maken) kan je meteen een foto op de server opslaan. Met [php]imagecreate[/php] kan je deze opslaan op de server.
Met de functies van de GD-library (waar je zelf images mee kan maken) kan je meteen een foto op de server opslaan. Met [php]imagecreate[/php] kan je deze opslaan op de server.
Hoe maak je nu de avatars dan?
Ik maak het met PHP code en JavaScript en HTML en CSS. Moet ik het script sturen (p.s het werkt pas als u ook alle afbeeldingen erbij hebt)
Als ik zo begrijp worden hier diverse onderdelen van de avatar (hoofd, romp, armen, benen) samengesteld.
Maar de vraag is, wat gebeurt daarmee na het versturen van het formulier? Of tot nu toe nog niks?
Als ik zo begrijp worden hier diverse onderdelen van de avatar (hoofd, romp, armen, benen) samengesteld.
Maar de vraag is, wat gebeurt daarmee na het versturen van het formulier? Of tot nu toe nog niks?
Als ik nu op Generate Your Avatar! klik dan ga ik naar de pagina wat in de beschrijving staat maar hij laat een leeg plaatje zien. En in het script dat ik net gepost hebt geeft het 11ste plaatje een gat in het hoofd weer (zie foto) **knip**