hoi,
ik ben nu bezig met een loginscript voor de admin en zou graag willen weten waar je rekening mee moet houden bij een loginscript het is maar voor 2 tot 5 admins aangezien het mijn eerste loginscript gaat worden weet ik niet echt waar ik mee moet beginnen
Iedereen kan intypen in zijn of haar adresbalk wat zij willen. De scripts op die locatie moeten afgeschermd worden middels code zodat alleen bevoegden bepaalde code uit kunnen voeren maar iedereen staat vrij om het script aan te roepen - wat dit script verder doet bepaal jij door wat je programmeert.
ik kan dus niet meer in mijn browserbalk naar admin.php maar nu heb ik ook het probleem dat ik zelf niet meer kan inloggen want ik wordt weer teruggestuurd dan zet ik het volgende stukje code er in
"Security through obscurity" waarbij je na het inloggen naar een "geheime pagina" navigeert lijkt mij geen goede oplossing. Je zult admin.php via code moeten afschermen. Dit doe je op grond van controles.
Je hebt net een zwik code geschreven om dingen over verschillende pagina's te onthouden middels een sessie, maak hier dan ook gebruik van? Oftewel, voer in admin.php controles uit op $_SESSION en besluit op grond hiervan wat iemand met deze pagina kan doen.
Ik maak hier (wederom) uit op dat je nog niet echt een gevoel hebt hoe deze principes werken of hoe je ze kunt toepassen, maar wellicht komt dat nog.