Door
Tim Wolf
op 12-01-2016 10:27
gewijzigd op 12-01-2016 16:25
2.061 views
Ik zoek een soort van garage. Waar je dingen kunt kopen.
Ik ga een cursus volgen want anders kom ik niet ver. Dus ik jeb nog niet zo heel veel kennis.
Hier een foto van ongeveer het eindidee
Het gene waar niet staat dat ik het al klaar heb zoek ik hulp. Eventueel een handige functie voor mij is als je op de bovenste menu klikt dat hij op dezelfde url blijft alleen de inhoud veranderd.
Om alles kort samen te vatten. Volgensmij is dit heel simpel. Eigenlijk steeds als je op een ander artikel klikt dan include hij een bestand in een speciale <div> en ook include die een tekst bestand (ook) in een speciale <div>.
Alvast bedankt,
Tim
Als je de inhoud wilt veranderen zonder refresh. Dan moet je kijken naar AJAX.
Gebruik het alleen als het nodig is, als de rest van de content niet herladen mag worden.
Denk bijvoorbeeld aan zoek-filters of winkelmandjes op websites.
Als je de inhoud wilt veranderen zonder refresh. Dan moet je kijken naar AJAX.
Gebruik het alleen als het nodig is, als de rest van de content niet herladen mag worden.
Denk bijvoorbeeld aan zoek-filters of winkelmandjes op websites.
Ik heb een beetje rond gekeken. Ik vond dit maar waar zit de fout in? En kunt u dit oplossen:
<script type="text/javascript">
function refresh()
{
new Ajax.Updater('div-name', 'a.php', { method: 'get' });
return false;
}
</script>
<div id="div-name">Hoi</div>
<a href="javascript:refresh('div-name');">Ververs!</a>
Dus als ik het goed begrijp is dit: <a href="javascript:refresh();">Ververs!</a> goed?
Ik zag dit u een wijziging hebt ingevoerd. Eerst ga ik daar maar naar kijken.
Ik zie dit (Uncaught ReferenceError: Ajax is not defined) Staan. Betekent dat ik Ajax weg moet halen?
Ik weet echt (bijna) niets van Ajax af.
Ajax.Updater is een onderdeel van het Prototype framework in javaScript. Heb je deze ook ingeladen?
Ikzelf ben meer fan van het jQuery-framework, die ook wijdere ondersteuning heeft.