Vraagje:
Hoe kun je met php een pagina om de x seconden updaten zonder dat het opvalt dat de pagina opnieuw geladen wordt?
Eigenlijk zoals dat in de Facebook-chat bijvoorbeeld gebeurt.
<?php
$query = "SELECT * FROM items WHERE draaiboekID = '".$draaiboekID."' AND del = '0' ORDER BY volgorde ASC";
$result = mysql_query($query);
while($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC))
{
// hier een lijst met het resultaat met de info in DIVjes, waarbij ook jQuery sortable wordt gebruikt
}
?>
Moet ik dan de $query met een $.ajax() laden en de rest laten staan? Of wat bedoel je, Arien? Heb je misschien een voorbeeld-linkje?
Maar hoe zorg ik er dan vervolgens voor dat nieuwe data die ondertussen misschien is ingevoerd in de pagina zichtbaar wordt?
Ik heb nu dus het bovenstaande script in draaiboek.php staan.
De query kan ik uitvoeren in loadscript.php
Maar waar laat ik de while(); ? Gewoon in draaiboek.php?
De output geeft een draaiboek weer: een lijstje met onderwerpen: naam, datum, auteur.
Die onderwerpen staan dmv <div> in een lijstje en kunnen tov elkaar verschoven worden.
En dat schuiven werkt al en wordt gesaved.
Maar er kunnen meerdere gebruikers aan 1 draaiboek werken (op verschillende computers), en dus moet er steeds ge-update worden.
En dat wil ik maken.
Maar het updaten van de volgorde werkt al.
Ik moet het alleen zo maken dat wanneer iemand anders op een andere computer iets aan de volgorde veranderd, dat dat ook meteen zichtbaar is op MIJN scherm.
Dus tussendoor moet ik de laadquery zien up te daten...