Ik gebruik het volgende sortable script:
http://papermashup.com/drag-drop-with-php-jquery/

DEMO: http://papermashup.com/demos/jquery-drag-drop/

Werkt prima op mijn server, maar ik wil iets veranderen, want ik ga het script ergens in integreren:
Er kunnen - logisch - meerdere mensen op verschillende computers aan de lijst werken.

Nu is het zo dat je iets kunt verplaatsen en er een 'save' wordt uitgevoerd.
Maar ik wil maken dat de lijst ook om de 2 seconden vanzelf geüpdatet wordt, zodat je ook ziet wat anderen eventueel aan de volgorde van de lijst veranderd hebben, in de tijd dat je er ook zelf mee bezig bent.

Hoe maak ik dat? Ik weet dat je AJAX kunt gebruiken, en heb van alles geprobeerd, maar ik vind het lastig om de while loop te tussentijds te updaten...
Ik denk dat hij doelt op wat ik met JSON bedoel?

Maar je zit, naar mijn idee, zelf dan nog wel met twee niet gelijklopende timers van de setInterval. Want beide computers zullen niet tegelijkertijd op de sortable-pagina komen. Dit lijkt me af te vangen met de huidige servertijd die je mogelijk in AJAX weer ophaalt.

Best complex dus, omdat je weer met veel bijzaken rekening moet houden.

Het beste zou zijn socket.io of iets. Dan hoef je maar op 1 plek de database te updaten, en de gebruikers krijgen meteen de wijzigingen gepushed.
Ik werk er zelf laatste tijd vaker mee, en het werkt echt snel.
En is vrij makkelijk in gebruik, als je basis javascript kent (maar dat betwijfel ik in dit geval).
Randy vsf op 22/01/2016 11:26:20

Het beste zou zijn socket.io of iets. Dan hoef je maar op 1 plek de database te updaten, en de gebruikers krijgen meteen de wijzigingen gepushed.
Ik werk er zelf laatste tijd vaker mee, en het werkt echt snel.
En is vrij makkelijk in gebruik, als je basis javascript kent (maar dat betwijfel ik in dit geval).

Mag ik vragen op welke manier of welke tutorial jij er kennis mee hebt gemaakt?

- Ariën - op 22/01/2016 11:45:49

Mag ik vragen op welke manier of welke tutorial jij er kennis mee hebt gemaakt?

Ik heb via sitepoint enkele tutorials bekeken en gevolgd.

Reageren