Ik ben met een "input" bezig om de waarde uit een regel te lezen en dan te wijzigen.
Krijg wel netjes het label te zien en het textvak maar niet de waarde.
Zie momenteel de fout niet.

<div>
<label>naam</label>
<input type="text" $regels = file('config.txt'); substr($regels[0], 13, 2);></input>
</div>

Als ik het van elkaar los haal.

$regels = file('config.txt');
echo substr($regels[0], 13, 2);

Dan krijg ik wel de waarde te zien.

Graag jullie hulp.
Correct, dan heb je dat niet nodig, maar je hebt het wel nodig als je het bestand op een nette manier wil lezen, en dus niet met substr gaat zitten goochelen, dat gaat vroeg of laat gegarandeerd fout. Vandaar ook dat de omschrijving die ik geef een alternatieve methode biedt.

Wat je kunt doen is de methode die Ariën zojuist geschetst heeft combineren met je substr gestuntel, en dan kom je er ook. Robuust is het alleen niet.
Je post loopt een beetje door elkaar heen ;-)

Maar het is maar net of je de moeilijke of de makkelijke weg kiest. De makkelijke weg die ik heb gegeven vergt weer wat meer handwerk als je extra aanpasbare timers wilt toevoegen. Met de moeilijke weg die Ben beschrijft, gaat het aanpassen weer makkelijker.

Als je XML, JSON of een database zou gebruiken was het nog een stuk gemakkelijker.

<?php
$inhoud = '
int timer1 = '.$_POST['input1'].';
int timer2 = '.$_POST['input2'].';
int timer3 = 30;
int timer4 = 40;
int timer5 = 50;
';
?>

Dit werkt goed bij het opslaan wordt de 1e regel leeg en dan komt
int timer1 = 10;
int timer2 = 20;
entertje weghalen tussen lijn 2 en 3. En anders zit er ergens anders een enter of iets dergelijks in file_put_contents.
het entertje van lijn 2 tussen = ' had ik al verwijderd.
Probeer erachter te komen.
Heb je er al rekening mee gehouden, dat het script wat je nu bent aan het maken totaal niet flexibel is?
Als de naam van je instelling 1 teken langer of korter wordt, is het kapot.
Zelfde geld voor de values.

Als je de tips vanuit dit topic meeneemt, krijg je een script wat je ook voor andere projecten kan gebruiken.
Ik ga ook hiermee aan de slag maar ben al blij dat het nu werkt.
de website is ook niet voor publiek gebruik maar puur thuis gebruik en dan ook alleen maar voor mijn microcontroller.

Maar ga mij zeker verder in PHP verdiepen.

[size=xsmall]Toevoeging op 25/01/2016 18:20:33:[/size]

- Ariën - op 25/01/2016 15:21:23

entertje weghalen tussen lijn 2 en 3. En anders zit er ergens anders een enter of iets dergelijks in file_put_contents.

De enter of whatt ever kan ik niet vinden.
Maar ik vind het vooral eerst prima.

Mijn GROTE DANK voor jullie hulp.

Reageren