Door
Andreas Krale
op 23-01-2016 14:16
gewijzigd op 23-01-2016 14:34
5.699 views
Ik ben met een "input" bezig om de waarde uit een regel te lezen en dan te wijzigen.
Krijg wel netjes het label te zien en het textvak maar niet de waarde.
Zie momenteel de fout niet.
Zoals ik al zei: [php]file_put_contents[/php]
Hier tref ik twee verplichte parameters aan, voor de bestandsnaam en de data die je wilt invoegen.
Jij gebruikt er maar liefst 6 in een andere volgorde.
Maar de basis van PHP leren is overigens zeker geen slecht idee dan dat je steeds gaat gokken met wat variabelen en functies.
Op je maar even een stukje op weg te helpen:
<?php
$inhoud = $_POST['input1'].PHP_EOL.$_POST['input2'];
file_put_contents($filename,$inhoud);
?>
De rest mag je zelf proberen uit te zoeken, want het is natuurlijk ook fijn om een melding te te tonen als iets verstuurd is (of je formulier vanzelf te resfreshen met de juiste inhoud). Ook moet je het configuratiebestand op de juiste manier weer opbouwen.
Eerst even voor de duidelijkheid ik ben druk lerend, maar als je steeds andere en tegenstrijdige methodes tegen komt kijk alleen maar op de 1e pagina van deze threat.
Ik ben erg blij met de hulp hier probeer ook alles te begrijpen maar dit gedeelte krijg ik niet onder de knie.
zoals nu ook weer met onderstaand script uitlezen gaat goed wijzigen gaat goed opslaan gaat nu goed behalve dat de rest van de regels weg is.
Voor het opslaan:
int timer1 = 10;
int timer2 = 20;
int timer3 = 30;
int timer4 = 40;
int timer5 = 50;
1e regel gewijzigd in 30 en na opslaan:
30
20
Dus kan mijn microcontroller er niets mee en de website ook niet meer.
Ik neem aan dat er maar steeds twee waardes veranderd hoeven te worden?
Dan kan je toch de rest van het bestand proberen op te bouwen met de niet aangepaste waardes?
Die substr staat er los van. Tenzij je de hele regel of meer dan het getal wilt zien in het tekstveld.
Kort samengevat overschrijf je nu je configuratie-bestand met onvoldoende gegevens.
Dus moet je die ontbrekende gegevens toevoegen aan je variabele $inhoud.